| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Radyo ve Televizyona Giriş | RTS111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Evren GÜNEVİ USLU |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ERAY ÜNAL (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste amaç Radyo Televizyonun temel unsurları öğrenilerek başlangıç niteliğinde genel bilgi vermektir. |
| Dersin İçeriği | Radyo Televizyonun tanımı ve tarihçesi, Radyo Televizyon, Radyo Televizyon yayınlarının örgütlenmesi Radyo Televizyonun işlevleri ve yayın türleri, Radyo Televizyonun özellikleri karakteristikleri, Radyo ve Televizyonun ilişkileri ve bir birlerine olan etkileri, diğer kitle iletişim araçları ile etkileşimleri incelenmektedir |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci radyo ve televizyonun tarihsel gelişimini ve özelliklerini kavrar. |
| 2 | Öğrenci radyo televizyon yayınlarının örgütlenme biçimlerini öğrenir. |
| 3 | Öğrenciler radyo televizyon yayıncılığı ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
| 4 | Türkiye’de radyo televizyon yayıncılığı ve gelişimi öğrenilir. |
| 5 | Kitle iletişim aracı olarak radyo ve televizyonun etkileşimlerini kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Radyo ve Televizyonun Tanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Radyonun Tarihsel Gelişimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Televizyonun Tarihsel Gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Türkiye’de Radyo ve Televizyon Yayıncılığı | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Radyo Televizyon Yayınlarının Teknik Gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Radyo Televizyon Yayınlarının Örgütlenmesi | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Radyo ve Televizyon Yayın Türleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluşları ve Hizmetleri Hakkında Kanun | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 10. Hafta | Radyo ve Televizyonun Özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 11. Hafta | Radyo ve Televizyonun ilişkileri ve birbirlerine olan etkileri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Radyo Ve Televizyonun Diğer Kitle İletişim Araçları İle Etkileşimleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Radyo Ve Televizyonun Toplumdaki Yeri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 15. Hafta | Final | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. ERAY ÜNAL | Vize | 40,00 | |
| Öğr. Gör. ERAY ÜNAL | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Ödev 2 | 5 | 2 | 10 | |
| Kısa Sınav 1 | 4 | 2 | 8 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||