| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Düşünce Tarihi ve Temel Kavramlar | RTS109 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül SOYDAŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Antik çağdan günümüze sosyal yapıda meydana gelen değişimi değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste ilk insan ve toplumsallaşma düşüncesi; ilk uygarlıklar (Mısır, Sümer, Hint, Çin, İran ve Türk düşünceleri), Antik Yunan düşüncesi (Herakliatos, Pythagoras, Sofizm, Sokrates, Platon, Aristoteles, Şüphecilik,); Ortaçağ düşüncesi; Yeniçağ felsefesi; Ütopikler; Liberalizm ve toplumsal etkileri; Yirminci yüzyıl ve günümüz toplumsal düşüncesi anlatılmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Toplumsallaşma kavramını tanımlar. |
| 2 | İlk uygarlıkların toplumsal düşünceye katkısını açıklar. |
| 3 | Antik Yunan düşünürlerini tanır. |
| 4 | Ortaçağ sosyal düşüncesini açıklar. |
| 5 | Aydınlanma felsefesini anlatır. |
| 6 | Fransız devriminin sosyal düşünceye etkisini açıklar. |
| 7 | Farklı iktisadi ve sosyal akımları tanımlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İlk insan ve toplumsallaşma kavramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 2. Hafta | İnsanlığın gelişimi ve düşünce tarihi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | İlk uygarlıklar ve toplumsal düşünce | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 4. Hafta | Antik çağ düşüncesi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Roma düşüncesi | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Ortaçağ düşüncesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 7. Hafta | Doğu düşüncesi | Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | Yeniçağ ve aydınlanma felsefesi | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Ulus devlet düşüncesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 11. Hafta | Fransız devrimi ve toplumsal yapıya etkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | Liberalizm doğuşu ve gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 13. Hafta | 20 yüzyılda toplumsal düşüncenin genel görünümü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Değerlendirme | Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 15. Hafta | Final | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Nurgül SOYDAŞ | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Nurgül SOYDAŞ | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Ödev 2 | 5 | 2 | 10 | |
| Kısa Sınav 1 | 4 | 2 | 8 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||