Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Estetik II | TSB206 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Estetik dersinin ikinci döneminde sanat felsefesinin temel tartışmalarının ele alınması amaçlanmaktadır. Sanatın tanımlayıcı nitelikleri, amacı ve değeriyle ilgili düşünceler incelenmektedir. |
Dersin İçeriği | Sanatın tanımıyla ilgili başlıca yaklaşımlar. Estetik nesneyi ortaya çıkarmak ve değerlendirmek için gerekli temel bilgiler. Estetik değer ve yargı, anlama, tadına varma, değerini bilme ve yorumlama. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sanatın tanımıyla ilgili başlıca yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. - Estetik nesneyi oluşturma ve değerlendirme becerisi edinir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı | |
1. Hafta | Dersin Tanıtımı | |
2. Hafta | Sanat Nedir? Doğaya Öykünme; Temsil Olarak Sanat | |
3. Hafta | Sanat Nedir? Doğaya Öykünme; Temsil Olarak Sanat | |
4. Hafta | Sanat Nedir? Duyguların İfadesi | |
5. Hafta | Sanat Nedir? Biçimcilik | |
6. Hafta | Sanat Nedir? Biçimcilik | |
7. Hafta | Sanat Nedir? Sanatın Estetik Tanımı | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Sanat Nedir? Sanat Tanımlanamaz; Açık Bir Kavram Olarak Sanat | |
10. Hafta | Sanat Nedir? Sanatın Kurumsal Tanımı | |
11. Hafta | Sanat Nedir? Sanatın Tarihsel Tanımı | |
12. Hafta | Sanat Nedir? Sanatın Tarihsel Tanımı | |
13. Hafta | Sanatın Değeri | |
14. Hafta | Döneme Genel Bakış ve Tartışma | |
15. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Noel Caroll, Sanat Felsefesi: Çağdaş Bir Giriş, Ütopya, 2016 |
Lenoir, B. (ed.), Sanat Yapıtı, çev. Aykut Derman, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul: 2004 |
Danto, A., Sanat Nedir?, çev. Zeynep Baransel, Sel Yayıncılık, İstanbul: 2014. |
Kuçuradi, I., Sanata Felsefeyle Bakmak, Türkiye Felsefe Kurumu: Adana, 2009. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |