Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Tarihi | RTS114 | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere iletişimin ve bununla ilişkili olarak da kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişim süreci hakkında temel bilgilerin verilmesi, iletişim tarihi çalışmaları hakkında genel düzeyde bir bakış açısının kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Derste insanlığın genel gelişim süreci ile iletişimin gelişimi konusu ele alınmaktadır. Bu bağlamda insan iletişiminin ne olduğu, nasıl başladığı, hangi biçimlerde geliştiği üzerinde ayrıntılı olarak durulmakta. Yanı sıra ilkel dönemlerden günümüze gerek iletişimin gerekse kitle iletişimin temel araçlarının gelişim aşamaları toplumsal arka plan ilişkilendirmeleriyle birlikte ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Derse başarı ile katılım sağlamış öğrenciler medyanın Avrupa ve Avrupa dışındaki alanda karmaşık gelişimine dair bir perspektife sahip olurlar. - Medyanın eş zamanlı evrimsel süreci hakkında analitik bir yaklaşım elde ederler ve bu bilgilerini küresel çerçevede güncel medya gelişimine taşıyabilirler. - Güncel medya gelişmelerini medya oluşum süreçlerinin bilgisi ışığı altında başarılı bir şekilde tasvir edebilirler ve toplumsal sistem birimlerindeki değişen ilişkileri analiz edebilirler. - Teknolojik, kültürel ve politik süreçler arasındaki karmaşık değişken ilişkileri analiz edebilme, sistematik bilgileri güncel olaylar üzerinde kullanabilme yetilerini kazanırlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş. Sözlü iletişimde gelişmeler. Yazıdan önce iletişim Taş tabletten dijital tablete basının genel görünümü üzerine tartışma. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | Kitle iletişimi: genel bir bakış. Yazının ve kağıdın icadı, ilkçağda iletişim Sözlü Kitle iletişimin işlevleri, araçları, süreçleri ve etkileri kültürden yazılı kültüre geçiş ve sürecin temel dinamikleri. Yazılı iletişimde gelişmeler. | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Ortaçağda iletişim | Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Matbaa ve İletişimden kitle iletişimine Batı Avrupa´da yaşanan zihinsel dönüşüm | Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Modern çağ Avrupa’sında basının gelişimi. | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Osmanlı´da basının doğuşu ve ilk gazetelerin temel özellikleri | Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Ulaşım ve iletişim araçlarının icatları | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | Vize | Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Radyo yayıncılığının gelişimi | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
10. Hafta | Televizyon, radyo ve sinemayla etkileşimi, TV yayıncılığı türlerinin gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Küreselleşme ve iletişim araçları Haber ajanslarının doğuşu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Sermaye faktörüyle birlikte medyada yaşanan tekelleşme ve tek tipleşme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Yerli ve uluslararası haber ajansları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
14. Hafta | Yeni Medya çağında internet ve sosyal medya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
15. Hafta | Final | Ders Saati Uygulama |
David Crowley Ve Paul Heyer, İletişim Tarihi Teknoloji, Kültür ve Toplum, Siyasal Kitabevi, 2011. |
Jean-Noel Jeanneney, Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, Yapı Kredi Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 12 | 4 | 48 |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |