Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon SKY661 3 + 0 3,0 10,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Konu Anlatımı
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Ali GÜVEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders çalışma ortamında iş görenlerin tutum ve davranışlarını kavramayı ve yönetim becerisini arttırarak iş hayatında başarılı olmayı amaçlayan öğrencileri hedef almıştır.
Dersin İçeriği Ders örgüt kavramının tarihi gelişimi ve örgütsel yapıyı oluşturan temel unsurların görev ve fonksiyonlarını ihtiva etmektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Yönetim ve organizasyon kavramlarını tanımlar ve temel teorik bilgileri öğrenir.
- Organizasyon yapılarının özelliklerini ve farklı yönetim yaklaşımlarını analiz eder.
- İş süreçlerinin planlanması ve etkin kaynak yönetimi becerilerini geliştirir.
- Yönetim kararları alma süreçlerinde etik ilkelerin ve liderlik rollerinin önemini kavrar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Örgütler ve örgütsel etkililik Sözel Anlatım
2. Hafta Paydaşlar, yöneticiler ve etik Sözel Anlatım
3. Hafta Değişen küresel çevrede yönetim Sözel Anlatım
4. Hafta Örgüt tasarımında temel yaklaşımlar Sözel Anlatım
5. Hafta Örgüt Tasarımı: Yapı, Yönetici ve Denetim Sözel Anlatım
6. Hafta Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Eşgüdüm Sözel Anlatım
7. Hafta Pozitif örgüt kültürü yaratma ve yönetme Sözel Anlatım
8. Hafta Arasınav Sözel Anlatım
9. Hafta Örgütsel tasarım: Yeterlilikler ve Teknoloji Sözel Anlatım
10. Hafta Örgütsel >Değişim Şekilleri ve Çeşitleri Sözel Anlatım
11. Hafta Örgütsel gelişim: Oluşum gelişme, gerileme ve dağılma Sözel Anlatım
12. Hafta Karar verme ve Bilgi Yönetimi Sözel Anlatım
13. Hafta Buluş, örgüt içi girişimcilik ve yaratıcılık Sözel Anlatım
14. Hafta Çatışma yönetimi, güç ve örgütsel politika Sözel Anlatım
Kaynaklar
Organizational Theory, design, and Change: Text and cases (4th Edition) GARETH R. Jones, Pearson, 2010.
Understanding the theory and design of organizations (10th Edition) RICHARD L.DAFT South. Western 2010
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Ara Sınav 1 1 50 50
Ödev 1 4 10 40
Final 1 53 53
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 255
Dersin AKTS Kredisi 10,0