Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Sistemleri ve Analizi | BESD628 | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, uluslararası spor sisteminin tanımı, amaçları, karşılaştırma yöntemleri ve karşılaştırılacak faktörlerin incelenmesi, Sistem kavramı ve sporda sistemin tanımlanması, Türk spor sisteminin yapılandırılması ve spora yönelik politikalar, Dünyadaki bazı ülkelerin spor sistemlerinin Türkiye’de uygulanan spor sistemi ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Türk spor sistemi, Avrupa Birliği ülkelerinde spor yönetimi, Antrenörlük, Eğitim programları, Türkiye ve Dünyada spor eğitimi politikaları bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkiye beden eğitimi ve spor sistemini analiz eder - Dünyadaki yaygın spor sistemlerini analiz eder. - Olimpiyat Oyunları sistemini analiz eder - Antrenör eğitim sistemini analiz eder - Farklı ülkelerinin spor sistemlerini karşılaştırarak değerlendirir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Karşılaştırmalı uluslararası spor sistemlerine giriş | |
2. Hafta | Türk spor sisteminin yapılandırılması ve bazı ülkelerle karşılaştırılması | |
3. Hafta | Türkiye’nin spor (bütçe) sistemi ile sporun devlet tarafından yönetildiği Küba ve Kore sistemleri ile karşılaştırılması | |
4. Hafta | Avrupa birliği ülkelerinde spor yönetimi ve yapısı | |
5. Hafta | Antrenörün tanımı ve önemi ile antrenörlük mesleğine giriş | |
6. Hafta | SGM tarafından yürütülen antrenör eğitim yönetmeliği | |
7. Hafta | Bazı yabancı ülkelerde uygulanan antrenör eğitim programları ile Türkiye’de uygulanan programların karşılaştırılmalı olarak incelenmesi | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Türkiye’de spor eğitimine yönelik politikalar ile Türkiye ve Dünya’da beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirilmesi | |
10. Hafta | ABD’de sporun yapısının incelenmesi | |
11. Hafta | Türkiye’de spor yöneticilerinin yetiştirilmesi | |
12. Hafta | Uluslararası Spor Federasyonlarının yapısı ile ulusal spor federasyonlarının karşılaştırılması | |
13. Hafta | Dünyada spor yöneticilerinin yetiştirilmesi | |
14. Hafta | Türkiye’de Beden Eğitimi ve spor sisteminin iyileştirilmesi için öneriler ve genel değerlendirme |
Tokarski, Walter & Karen, Petry & Steinbach, Dirk. (2004). Sport systems in the countries of the European Union: similarities and differences. European Journal for Sport and Society. 2004(1)1. 10.1080/16138171.2004.11687744. |
Bosscher, Veerle & Knop, Paul & Van Bottenburg, Maarten & Shibli, Simon & Bingham, Jerry. (2009). Explaining international sporting success: An international comparison of elite sport systems and policies in six countries. Sport Management Review. 12. 113-136. 10.1016/j.smr.2009.01.001. |
Hallmann K, Petry K (Editors) (2013). Comparative Sport Development: Systems, Participation and Public Policy (Sports Economics, Management and Policy, Springer, ISBN-13: 978-1493954445 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 12 | 12 |
Ödev 2 | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 8,1 | 121,5 |
Toplam İş Yükü | 178,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,0 |