Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Boş Zamanları Değerlendirme Açısından Beden Eğitimi ve Spor | BESD627 | 3 + 0 | 3,0 | 7,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin, toplumun her kesiminden bireyleri, boş zamanı doğru kullanma konusunda bilgilendirme ve davranışa sevk edebilme becerisine sahip olmasıdır. Öğrenci, serbest zamanda beden eğitimi ve spor faaliyetlerinin önemini kavrayıp uygulama için gerekli planlama yapma kabiliyeti kazanır. |
Dersin İçeriği | Zaman ve serbest zaman kavramları, Serbest zamanı değerlendirme kuramları ve uygulamaları, Rekreasyonun tanımı ve sınıflandırılması bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Boş zaman ve rekreasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar. - Rekreasyon sınıflandırması ve sınırlılıklarını irdeler - Rekreasyon plan ve programlarını değerlendirir - Rekreasyonun geleceği ve başarısını irdeler - Rekreasyona olan ihtiyacı ve nedenlerini tartışır |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Zaman ve Serbest zamanı değerlendirme kavramı | |
2. Hafta | Çalışma ve serbest zaman ilişkisi | |
3. Hafta | Varoluşçu Felsefe açısından serbest zamanı değerlendirme. | |
4. Hafta | Eğitim ve serbest zaman değerlendirme | |
5. Hafta | Serbest zaman değerlendirme hakkı | |
6. Hafta | Serbest zaman etkinliklerine katılımı teşvik eden etkenler | |
7. Hafta | Bireysel ve grup olarak serbest zamanı değerlendirme | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Bireysel ve grup olarak serbest zamanı değerlendirme | |
10. Hafta | Serbest zamanı değerlendirmede insan ilişkileri | |
11. Hafta | Rekreasyonun tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması | |
12. Hafta | Rekreasyona duyulan ihtiyaç nedenleri | |
13. Hafta | Rekreasyon etkinliklerinde liderlik | |
14. Hafta | Rekreasyonun çeşitli alanlarla olan ilişkisinin değerlendirilmesi | |
15. Hafta | Final Sınavı |
Güven F ( 2022). Rekreasyon ve Spor EFE AKADEMİ YAYINLARI Dr. Yusuf Barsbuğa Toplumsal Boyutlarıyla Rekreasyon ve Spor Gazi Kitabevi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ödev 1 | 1 | 12 | 12 |
Ödev 2 | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 8,1 | 121,5 |
Toplam İş Yükü | 178,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,0 |