Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Beden Eğitimi ve Oyun BESÖ509 Türkçe Zorunlu 3 + 0 3,0 7,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı "Beden Eğitimi ve Oyun" dersi, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine beden eğitimi ve spor alanında oyunun teorik ve pratik boyutlarını derinlemesine inceleme fırsatı sunar. Dersin amacı, öğrencilerin oyun kavramını eğitim ve spor pedagojisi açısından anlamalarını, oyun yoluyla fiziksel, bilişsel ve sosyal becerilerin nasıl geliştirileceğini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu ders, oyunun bireylerin fiziksel aktiviteye katılımını artırmadaki rolünü, çocuk ve gençlerin motor becerilerinin geliştirilmesindeki önemini ve toplumsal açıdan oyunların kültürel etkilerini anlamalarını hedefler.
Dersin İçeriği Dersin içeriği, oyunların motor beceri gelişimine etkisi, beden eğitimi derslerinde oyunların uygulanması ve oyunların fiziksel aktiviteye katılımı teşvik etme yöntemleri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, oyun tabanlı öğrenme modelleri, eğitsel oyunların tasarımı ve oyunların bireylerin sosyal ve duygusal gelişimine etkilerini öğrenirler.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Oyun kavramının tarihsel gelişimini, teorik temellerini ve beden eğitimi programlarındaki rolünü kavrar.
2 Eğitimde oyun tabanlı yaklaşımları planlayarak derslere entegre edebilir ve uygulayabilir.
3 Oyunların bireylerin psikolojik ve sosyal gelişimi üzerindeki etkilerini değerlendirir ve bu bağlamda eğitim programları geliştirir.
4 Oyunları beden eğitimi ders planlarına etkili bir şekilde entegre ederek, eğitimin daha katılımcı ve eğlenceli hale gelmesini sağlar.
5 Oyun tabanlı uygulamalı projeler geliştirir ve vaka çalışmaları yaparak teorik bilgilerini pratiğe dönüştürür.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş ve Oyun Kavramının Tanıtılması
2. Hafta Oyun Teorisi ve Pedagojik Temeller
3. Hafta Oyun Türleri ve Sınıflandırılması
4. Hafta Oyunun Psikolojik ve Sosyolojik Açıdan Önemi
5. Hafta Beden Eğitimi Programlarında Oyun Kullanımı
6. Hafta Motor Becerilerin Gelişiminde Oyunun Rolü
7. Hafta Oyun ve Hareket Eğitimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitsel Oyun Tasarımı
10. Hafta Kültürel ve Toplumsal Açıdan Oyunlar
11. Hafta Oyun ve Duygusal Gelişim
12. Hafta Oyun Temelli Değerlendirme ve Performans Ölçümü
13. Hafta Güncel Araştırmalar ve Uygulamalı Projeler
14. Hafta Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.
3 Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • "Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education" – George Graham, Shirley Holt/Hale, ve Melissa Parker
  • "The Playful Classroom: The Power of Play for All Ages" – Jed Dearybury ve Julie P. Jones
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 1 12 12
Ödev 2 1 12 12
Final 1 18 18
Sınıf İçi Etkinlik 15 8,1 121,5
Toplam İş Yükü 178,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 7,0