Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Peyzaj Mimarlığında Tasarım Teknikleri PEM543 2 + 2 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste, tasarımla ilgili konuların daha açık ve derin bir biçimde anlaşılması için gerekli olan yeni kuramların, yöntemlerin ve araçların araştırılması, geliştirilmesi ve sınanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları - Bir tasarımı ortaya çıkartabilmek için çeşitli ilkeleri, yöntemleri stratejileri, teknikleri uygulayabilecek,
- Çağdaş kuramın anlaşılması ve uygulanmasıyla ilgili becerileri ve bir tasarım yanıtının oluşumu ve çözümlemesiyle ilgili pratikleri geliştirebilecektir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş
2. Hafta Tasarımla ilgili kavramlar
3. Hafta Tasarım yöntembiliminin tarihsel gelişimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
4. Hafta Tasarıma kuramsal yaklaşımlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Tasarım süreci Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
6. Hafta İzlence oluşturma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım
7. Hafta İzlence oluşturma Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
8. Hafta ARA SINAV Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
9. Hafta Tasarımda düşünme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
10. Hafta Tasarımda düşünme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım
11. Hafta Benzeşime ve eğretilemeye dayalı tasarım Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
12. Hafta Benzeşime ve eğretilemeye dayalı tasarım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama
13. Hafta Duygudaşlığa dayalı tasarım Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
14. Hafta Duygudaşlığa dayalı tasarım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Lang, Jon. 1987. Creating Architectural Theory. New York: Van Nostrand Reinhold.
Murphy, M.D. 2005. Landscape Architecture Theory. Long Grove: Waveland Press.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 40,60
PY2 2 0 0 -
PY3 5 0 0 -
PY4 0 0 0 40,60
PY5 0 0 0 40,60
PY6 0 0 0 40,60
PY7 2 0 0 40,60
PY8 0 0 0 40,60
PY9 4 0 0 40,60
PY10 4 0 0 40,60
PY11 4 0 0 40,60
PY12 4 0 0 40,60
PY13 4 0 0 40,60
PY14 5 0 0 40,60
PY15 5 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 12 2 24
Sözel Anlatım 4 4 16
Görsel Sunum 4 4 16
Arazi Çalışması 3 2 6
Uygulama 14 2 28
Ara Sınav 1 10 1 10
Ara Sınav 2 20 1 20
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0