Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sulak Alan Ekosistemleri ve Yönetimleri PEM 753 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Aybike Ayfer KARADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sulak alanların fiziksel, kimyasal ve biyolojik yönlerini anlaşılmasını sağlamak ve sulak alan ekosistemlerinin yönetimini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Öğrencilere sulak alanların tüm yönleriyle kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Sulak alan ekosistemlerine ilişkin temel bilgiye sahip olacak
- Sulakalan yönetimlerine ilişkin bilgiye sahip olacak
- Peyzaj mimarlarının sulakalan yönetimindeki sorumluluklarını anlayacaktır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sulakalanların tanımları
2. Hafta Dünyada ve Türkiye’deki sulakalanlar
3. Hafta Sulakalanların Sınıflandırılması
4. Hafta Sulakalan Hidrolojisi
5. Hafta Sulakalan Toprakları
6. Hafta Sulakalan Vejetasyonu
7. Hafta Vize
8. Hafta Sulakalan Faunası
9. Hafta Sulakalan ve Iklim Değişikliği
10. Hafta Sulakalan kirleticileri
11. Hafta Sulakalan Kanunları ve Korunması
12. Hafta Sulakalan Yönetimi
13. Hafta Sulakalan Yönetimi
14. Hafta Öğrenci Seminer Sunumu
Kaynaklar
Tırıl, A. 2006. Sulak Alanlar. Peyzaj Mimarlar Odası Yayını, Ankara.
Erdem, O (2004), Sulak alanlar ve Türkiye’nin Uluslararası Öneme Sahip Sulak alanları. Ekspres Gazetesi İzmir Gediz Deltası ve Su Kuşları Eki.
Gürer, İ. ve Yıldız F. E (2008), Türkiye’nin Sulak alan Politikalarına Genel Bir Bakış: Sultansazlığı Sulak alan Örneği. TMMOB II. Su Politikaları Kongresi, Ankara.
Karadeniz, N. 1998. Islak Alanların İşlevleri ve Değerleri. Dünya Sulak alanlar Günü Toplantısı. Mülga Çevre Bakanlığı, Ankara.
Kazancı, N., Girgin. S., Dügel., Oğuzkurt, D., Mutlu, B., Dere. Ş., Barlas. M. ve Özçelik, M. (1999), Köyceğiz, Beyşehir, Eğirdir, Akşehir, Çorak, Kovada, Yarışlı, Bafa, Salda, Karataş, Çavuşçu Gölleri, Küçük ve Büyük Menderes Deltası, Güllük Sazlığı, Karamuk Bataklığı’nın Limnolojisi, Çevre Kalitesi ve Biyolojik Çeşitliliği. Türkiye İç Sular Araştırma Dizisi IV, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 2 20
Ara Sınav 2 20 2 40
Toplam İş Yükü 60
Dersin AKTS Kredisi 8,0