Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme ve Öğretmede Yeni Yaklaşımlar EPO602 3 + 0 3,0 11,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüzyüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şule AY
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dünya’da meydana gelen değişmeleri izleyerek bunların öğrenme ve öğretme süreçlerine yansımalarını kavrayabilme. Yeni öğretme öğrenme süreçlerini tasarlayabilme ve uygulayabilme.
Dersin İçeriği Öğrenme öğretmede yeni yaklaşımlar teorik ve uygulama boyutuyla ele alınmakta, alanyazın araştırmaları incelenmekte ve yürütülmektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Endüstrideki ve ihtiyaçlardaki değişimlerin eğitimle ilişkisini açıklar.
- 21. Yüzyıl öğrencisinin, öğrenme öğretme sürecinin temel özelliklerini gerekçeleriyle açıklar.
- Öğrenme öğretme sürecine ilişkin yenilikleri izler.
- Öğrenme öğretme sürecinin sorunlarını tanır ve çözüm önerileri sunar.
- Yeni öğrenme öğretme yaklaşım, model, strateji ve ilkelerini araştırma bulgularından hareketle sentezler.
- Yeni yaklaşımların kullanılacağı bir öğrenme süreci planlar/ uygular/ değerlendirir/akademik raporunu hazırlar.
- Öğrenme ve öğretme ile ilgili sorunlara ve çözümlerine ilgi gösterir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Ders içeriğinin paylaşılıp tartışılması Sözel Anlatım
2. Hafta 21.yy. öğrenen nitelikleri Endüstri ve Eğitim 4.0 Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım
3. Hafta Evrensel tasarıma dayalı öğrenme Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım
4. Hafta Kapsayıcı eğitim ve öğrenme süreci Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Farklılaştırılmış Öğretim Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Tasarımsal Düşünme Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Araştırma Ders Saati
7. Hafta Bilgiişlemsel Düşünme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Oyunlaştırma Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
9. Hafta Harmanlanmış Öğrenme Modelleri ve Ters Yüz Sınıflar (Evde Ders Okulda Ödev Modeli) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
10. Hafta Farkındalıklı Sınıflar Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
11. Hafta Diğer yeni öğretim yaklaşımları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma
12. Hafta Diğer yeni öğretim yaklaşımları Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
13. Hafta Araştırma ve uygulama sonuçlarının paylaşılması Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
14. Hafta Araştırma ve uygulama sonuçlarının paylaşılması Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
Her konu için ayrı makale, proje ve kitaplar araştırılmalıdır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 4 48
Araştırma 2 24 48
Sözel Anlatım 14 3 42
Görsel Sunum 10 2 20
Uygulama 1 30 30
Ödev 1 1 23 23
Uygulama DS 1 30 30
Toplam İş Yükü 283
Dersin AKTS Kredisi 11,0