Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer YEY 555 0 + 1 0,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Sunum
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Leyla ÖZKAN
Dersi Verenler Doç. Dr. Hüseyin AMBARLI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1) Fen bilimleri, matematik ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ekolojik çözümler için beraber kullanabilme becerisi 2) Çalışma alanındaki problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve proje geliştirme ve uygulama becerisi 3) Bir sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama yapma 4) Çalışma alanı uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi 5) Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 6) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi 7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni 8) Türkçe - İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi 9) Öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi 10) Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olma 11) Çalışma alanı konularında proje geliştirme, proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışma kanunu, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olma 12) Ekolojik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
Ders Öğrenme Kazanımları - Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir
- Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir
- Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir
- Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurabilecektir
- Yaban hayatında kullanılan modern izleme, hesaplama ve analiz yöntemlerini kullanabilecektir
- Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, karar verebilme, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olabilecektir
- Yaban hayvanlarının envanterlerini ve yönetim planlarını hazırlayabilmek için temel bilgilere sahip olacaktır
- Ulusal ve uluslararası yaban hayatı sorunlarını değerlendirme ve çözümleyebilme, projelendirme ve sonuca ulaşabilme becerisi kazanacaktır
- Meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanacaktır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
2. Hafta Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam)
3. Hafta Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
4. Hafta Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
5. Hafta Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
6. Hafta Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
7. Hafta Yapılan gelişmelerin izlenmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
10. Hafta İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam)
11. Hafta Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
12. Hafta Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam)
13. Hafta Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam)
14. Hafta Raporun tamamlanması
15. Hafta Raporun dinleyici bir kitle önünde sunulması
Kaynaklar
Makaleler, konuyla ilgili kitaplar
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 3 10 30
Ödev 2 2 10 20
Kısa Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 2 2 1 2
Final 1 1 1
Uygulama 8 4 32
Uygulama DS 8 4 32
Sınıf İçi Etkinlik 8 4 32
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0