Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kuş Habitat İlişkisi | YEY 502 | 2 + 2 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Sunum |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Leyla ÖZKAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Leyla ÖZKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kuşların biyolojilerin, ekolojilerinin ve yaşam alanlarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | 1- Kuş sınıfının genel özellikleri ve uçmaya yönelik adaptasyonlarının öğrenilmesi 2- Kuşların habitatlarının öğrenilmesi 3- Kuş göçleri ve göç mekanizmasının öğrenilmesi 4- Türkiye kuşlarının bilinmesi 5- Orman Kuşlarının öğrenilmesi 6- Kuşların üreme faaliyetleri ve ekolojik faktörlerin etkileşiminin bilinmesi 7- Kuşların diğer yaban hayatı bileşenleriyle etkileşimlerinin öğrenilmesi 8- Habitat kayıpları ve kuşlar üzerine negatif etkilerinin öğrenilmesi 9- Kuşlarla taşınan parazitler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir - Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir - Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir - Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurabilecektir - Yaban hayatında kullanılan modern izleme, hesaplama ve analiz yöntemlerini kullanabilecektir - Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, karar verebilme, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olabilecektir - Yaban hayvanlarının envanterlerini ve yönetim planlarını hazırlayabilmek için temel bilgilere sahip olacaktır - Ulusal ve uluslararası yaban hayatı sorunlarını değerlendirme ve çözümleyebilme, projelendirme ve sonuca ulaşabilme becerisi kazanacaktır - Meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanacaktır - Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir - Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir - Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kuşların genel özellikleri | |
2. Hafta | Kuş göçleri | |
3. Hafta | Türkiye kışları (Ötücü olmayanlar) | |
4. Hafta | Türkiye kuşları-arazi gezisi | |
5. Hafta | Türkiye kuşları (Ötücüler) | |
6. Hafta | Türkiye kuşları (Ötücüler)-arazi çalışması | |
7. Hafta | Orman kuşlarının önemi | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Kuşların üreme dönemleri ve ekolojik faktörlerle etkileşimleri | |
10. Hafta | Kuşlarla ve diğer yaban hayatı bileşenleri | |
11. Hafta | Sulak alanların kuşlar için önemi | |
12. Hafta | Nesli tükenen kuşlar ve tehlike kategorilerine göre kuşlar | |
13. Hafta | Kuş parazitleri ve göç | |
14. Hafta | Öğrenci sunumları | |
15. Hafta | Öğrenci sunumları |
Omurgalı Hayvanlar |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 5 | 10 | 50 |
Ödev 2 | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 8 | 4 | 32 |
Uygulama DS | 8 | 4 | 32 |
Sınıf İçi Etkinlik | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |