Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çift Yaşamlı ve Sürüngen Biyolojisi | YEY 501 | 2 + 2 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Sunum |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Leyla ÖZKAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Leyla ÖZKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çift yaşamlılar ve sürüngenlerin biyolojilerinin, ekolojilerinin bilinmesi, çift yaşamlı ve sürüngen sistematiğinin öğrenilmesi, türlerin tanımlanabilmesi. |
Dersin İçeriği | 1- Çift yaşamlıların ve sürüngenlerin karasal yaşam adaptasyonlarının öğrenilmesi 2- Çift yaşamlıların genel özelliklerinin öğrenilmesi 3- Çift yaşamlıların sınıflandırılmaları ve Türkiye’deki türlerin öğrenilmesi 4- Sürüngenlerin genel özelliklerinin öğrenilmesi 5- Sürüngenlerin sınıflandırılmaları ve Türkiye’deki türlerin öğrenilmesi 6- Orman çift yaşamlı ve sürüngenlerinin bilinmesi 7- Çift yaşamlılar ve sürüngenlerin diğer yaban hayatı bileşenleriyle etkileşiminin öğrenilmesi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir - Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir - Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir - Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurabilecektir - Yaban hayatında kullanılan modern izleme, hesaplama ve analiz yöntemlerini kullanabilecektir - Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, karar verebilme, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olabilecektir - Yaban hayvanlarının envanterlerini ve yönetim planlarını hazırlayabilmek için temel bilgilere sahip olacaktır - Ulusal ve uluslararası yaban hayatı sorunlarını değerlendirme ve çözümleyebilme, projelendirme ve sonuca ulaşabilme becerisi kazanacaktır - Meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanacaktır - Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir - Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir - Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Çift yaşamlıların karasal yaşam adaptasyonları ve vücut sistemleri/Sunu | |
2. Hafta | Çift yaşamlı sınıflandırılması | |
3. Hafta | Türkiye'de yaşayan çift yaşamlılar | |
4. Hafta | Sürüngenlerin karasal yaşam adaptasyonları ve vücut sistemleri | |
5. Hafta | Sürüngenlerin sınıflandırılması | |
6. Hafta | Türkiye'de yaşayan Sürüngenler | |
7. Hafta | Ormanlarda yaşayan çift yaşamlılar | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Ormanlarda yaşayan sürüngenler | |
10. Hafta | Çift yaşamlılar ve diğer yaban hayatı bileşenlerinin etkileşimi | |
11. Hafta | Sürüngenler ve diğer yaban hayatı bileşenlerinin etkileşimi | |
12. Hafta | Biyolojik süreçte çift yaşamlılarda görülen yok oluşlar ve günümüzdeki durum | |
13. Hafta | Biyolojik süreçte çift yaşamlılarda görülen yok oluşlar ve günümüzdeki durum | |
14. Hafta | Öğrenci sunumları | |
15. Hafta | Öğrenci sunumları |
Herpetoloji Ders Notları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 5 | 10 | 50 |
Ödev 2 | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 8 | 4 | 32 |
Uygulama DS | 8 | 4 | 32 |
Sınıf İçi Etkinlik | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |