Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çift Yaşamlı ve Sürüngen Biyolojisi YEY 501 2 + 2 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Sunum
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Leyla ÖZKAN
Dersi Verenler Doç. Dr. Leyla ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çift yaşamlılar ve sürüngenlerin biyolojilerinin, ekolojilerinin bilinmesi, çift yaşamlı ve sürüngen sistematiğinin öğrenilmesi, türlerin tanımlanabilmesi.
Dersin İçeriği 1- Çift yaşamlıların ve sürüngenlerin karasal yaşam adaptasyonlarının öğrenilmesi 2- Çift yaşamlıların genel özelliklerinin öğrenilmesi 3- Çift yaşamlıların sınıflandırılmaları ve Türkiye’deki türlerin öğrenilmesi 4- Sürüngenlerin genel özelliklerinin öğrenilmesi 5- Sürüngenlerin sınıflandırılmaları ve Türkiye’deki türlerin öğrenilmesi 6- Orman çift yaşamlı ve sürüngenlerinin bilinmesi 7- Çift yaşamlılar ve sürüngenlerin diğer yaban hayatı bileşenleriyle etkileşiminin öğrenilmesi
Ders Öğrenme Kazanımları - Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir
- Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir
- Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir
- Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurabilecektir
- Yaban hayatında kullanılan modern izleme, hesaplama ve analiz yöntemlerini kullanabilecektir
- Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, karar verebilme, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olabilecektir
- Yaban hayvanlarının envanterlerini ve yönetim planlarını hazırlayabilmek için temel bilgilere sahip olacaktır
- Ulusal ve uluslararası yaban hayatı sorunlarını değerlendirme ve çözümleyebilme, projelendirme ve sonuca ulaşabilme becerisi kazanacaktır
- Meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanacaktır
- Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilecek, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına uyumlu çözümler üretebilecektir
- Yaban hayatına yönelik yasaları ve mevzuatı anlayabilecek, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilecektir
- Yaban hayatı yönetiminin sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim yapabilecektir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çift yaşamlıların karasal yaşam adaptasyonları ve vücut sistemleri/Sunu
2. Hafta Çift yaşamlı sınıflandırılması
3. Hafta Türkiye'de yaşayan çift yaşamlılar
4. Hafta Sürüngenlerin karasal yaşam adaptasyonları ve vücut sistemleri
5. Hafta Sürüngenlerin sınıflandırılması
6. Hafta Türkiye'de yaşayan Sürüngenler
7. Hafta Ormanlarda yaşayan çift yaşamlılar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Ormanlarda yaşayan sürüngenler
10. Hafta Çift yaşamlılar ve diğer yaban hayatı bileşenlerinin etkileşimi
11. Hafta Sürüngenler ve diğer yaban hayatı bileşenlerinin etkileşimi
12. Hafta Biyolojik süreçte çift yaşamlılarda görülen yok oluşlar ve günümüzdeki durum
13. Hafta Biyolojik süreçte çift yaşamlılarda görülen yok oluşlar ve günümüzdeki durum
14. Hafta Öğrenci sunumları
15. Hafta Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Herpetoloji Ders Notları
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 5 10 50
Ödev 2 5 10 50
Kısa Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 2 3 1 3
Final 1 1 1
Uygulama 8 4 32
Uygulama DS 8 4 32
Sınıf İçi Etkinlik 8 4 32
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0