Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Danışmada Süpervizyon Kuram ve Uygulama | PDR606 | 3 + 0 | 3,0 | 9,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora öğrencilerinin psikolojik danışmada süpervizyonda güncel kavram, kuram, uygulama ve araştırmaları tanıtmaktır. Bu kapsamda öğrencilerin kavramsal, etik ve metodolojik açılardan, psikolojik danışmada süpervizyon sürecini tanımları ve kuramsal anlamda kendi süpervizyon modellerini geliştirmeleri beklenmektedir. Bu ders ayrıca doktora öğrencilerinin kendi süpervizyon modellerini, süpervizyonun süpervizyonu altında uygulamalarını amaçlamaktadır. Bu ders seminer sunumları, ders tartışmalar, grup çalışmaları, vaka analizleri ve ödevler şeklinde işlenecektir. |
Dersin İçeriği | psikolojik danışmada süpervizyon süreci, süpervizyon modelleri, bireysel süpervizyon, grupla süpervizyon, süpervizyon teknikleri, süpervizyonda değerlendirme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Klinik ve yönetimsel anlamda psikolojik danışmada süpervizyonda, süpervizörün rol ve sorumluluklarını tanır. - Alan yazındaki öncelikli süpervizyon model ve kuramlarını ve araştırmaları tanırıtmak. - Psikolojik danışmanlık öğrencisi ve süpervizörü olarak yaşanan süpervizyon deneyimlerinde iç görü kazanır. - Süpervizörün etik, yasal ve profesyonel sorumluluklarını bilmek, anlamak ve kavrar. - Süpervizyon sürecindeki bireysel farklılıkları bilmek, anlamak ve kavrar. - Kuramsal anlamda, ilgili alan yazına dayandırılarak kendi süpervizyon modelini geliştirir. - Geliştirilen modeli süpervizyonun süpervizyonu altında psikolojik danışmanlık öğrencilerine, psikolojik danışma süreçlerinde süpervizyon sağlayarak uygular. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Psikolojik danışmada süpervizyona genel bir bakış | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Psikolojik danışmada süpervizyona giriş | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
3. Hafta | Süpervizyon modelleri I | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Supervision models II | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
5. Hafta | Süpervizyon ilişkisinde süreç | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Süpervizyon sürecini etkileyen faktörler | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Bireysel süpervizyon | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | Süpervizyon müdahaleleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Grupla süpervizyon | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım |
11. Hafta | Canlı süpervizyon | Sözel Anlatım Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Süpervizyonda değerlendirme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
13. Hafta | Süpervizyon sürecinde etik ve yasal konular | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Süpervizyonda teknoloji kullanımı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
Bernard, J. M., & Goodyear, R. K. (2013). Fundamentals of clinical supervision, 5th ed. Boston: Pearson. |
Tyson, L. E., Culbreth, J. R., & Harrington, J. (Eds.). (2008). Critical incidents in clinical supervision: Addictions, community, and school counseling. Alexandria, VA: American Counseling Association. ISBN: 1556202601 |
Borders, L. D., & Brown, L. L. (2005). New handbook of counseling supervision. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. |
Henderson, P., Hollovvay J., & Miller A. (2019). Etkili süpervizyon. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 50 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 50 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 5 | 10 | 50 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4,5 | 4,5 |
Ara Sınav 2 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 229,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9,0 |