Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | PDR603 | 3 + 0 | 3,0 | 9,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin davranış bozukluklarının teorik ve uygulamalı yönlerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrencilerden, bireylerin ihtiyaçlarına uygun tedavi planları oluşturabilmeleri ve etik standartlara uygun müdahaleler geliştirebilmeleri beklenir. Ayrıca, bilimsel araştırmalar yoluyla davranış bozukluklarına yeni yaklaşımlar sunmaları hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, çocuk, ergen ve yetişkinlerde görülen davranış bozukluklarının türlerini, sebeplerini ve müdahale yöntemlerini kapsamlı bir şekilde ele alır. Sosyal, biyolojik ve çevresel faktörlerin davranış üzerindeki etkileri incelenir. Araştırma yöntemleri, vaka analizleri ve multidisipliner yaklaşımlar üzerinde durularak davranış bozukluklarının teşhis ve tedavi süreçleri detaylandırılır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Davranış bozukluklarının tanı kriterlerini ve türlerini öğrenir. - Sosyal, biyolojik ve çevresel faktörlerin davranış üzerindeki etkilerini analiz eder. - Etkili tedavi ve müdahale planları geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş ve Davranış Bozukluklarına Genel Bakış | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Davranış Bozukluklarının Sınıflandırılması | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Biyolojik ve Genetik Faktörler | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
4. Hafta | Sosyal ve Çevresel Etkiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
5. Hafta | Çocukluk Dönemi Davranış Bozuklukları | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Ergenlik Dönemi Davranış Bozuklukları | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Yetişkinlerde Davranış Bozuklukları | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
8. Hafta | Vize Haftası / Midterm Week | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
9. Hafta | Tedavi Modelleri: Psikoterapi ve İlaç Tedavisi | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Vaka Analizleri | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Multidisipliner Yaklaşımlar | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Davranış Bozukluklarında Etik Sorunlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
13. Hafta | Güncel Araştırmalar ve Gelecekteki Eğilimler | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Genel tekrar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5), American Psychiatric Association |
Behavioral Disorders in Children and Adolescents, Vance, A. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 5 | 10 | 50 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4,5 | 4,5 |
Ara Sınav 2 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 229,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9,0 |