Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dilde Psikolojik Yansitimlar | TRE632 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Yahya AYDIN Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dil ile bireyin psikolojik süreçleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve dilin bireyin düşünce yapısını, duygusal durumlarını ve bilinçaltı yansımalarını nasıl etkilediğini analiz etmektir. Ayrıca, dil öğretiminde psikolojik unsurların nasıl kullanılabileceğine dair strateji ve tekniklerin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kültürel değerlerle toplum ilişkisini ortaya koymak, kültürel değerlerin kişi ve toplumdaki etkilerini tespit etmek, psikolojik sorunların çözümlenmesinde dil zenginliğinin önemi ve gücünü kavratmak, Türkçe eğitiminde psikolojik yansıtmaların dengelenmesi sürecinde kültür ve edebiyat metinlerinin rolü ve işlenişi konularında bilgi ve beceri sahibi olmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, dil ile bireyin psikolojik süreçleri arasındaki ilişkiyi analiz eder. - Öğrenci, dilde psikolojik yansıtma tekniklerini tanır ve dil öğretiminde bu teknikleri kullanır. - Öğrenci, dil öğretiminde psikolojik etkenlerin rolünü değerlendirir ve uygulama stratejileri geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dil ve Psikoloji Arasındaki İlişkiye Giriş | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım |
2. Hafta | Dil, Düşünce ve Duygu İlişkisi | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
3. Hafta | Bilinçaltı ve Dil: Freudyen Perspektif | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım |
4. Hafta | Psikolojik Durumların Dile Yansıması | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Dilde Savunma Mekanizmaları ve İfade Biçimleri | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma |
6. Hafta | Travma ve Dil: Psikolojik Travmaların Dil Üzerindeki Etkisi | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Anksiyete, Stres ve Dil Kullanımı | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Psikolojik Yansıtma Teknikleri: Metafor ve Semboller | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
9. Hafta | İletişimde Empati ve Psikolojik Algı | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
10. Hafta | Dil Öğretiminde Psikolojik Etkenler ve Motivasyon | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
11. Hafta | Öğrenme Stilleri ve Psikolojik Eğilimler | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Dilin Bireysel Kimlik Üzerindeki Etkileri | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
13. Hafta | Dil ve Psikolojik Sağlık: Dilin Terapötik Kullanımı | Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Freud, S. (2018). Psikanaliz ve Dil. İstanbul: Metis Yayınları. |
Vygotsky, L. S. (2019). Düşünce ve Dil. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. |
Demir, C. (2020). Dil ve Psikoloji: Eğitimde Psikolojik Etkiler. İzmir: Nobel Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 5 | - |
PY4 | 3 | 3 | 5 | 2 | - |
PY6 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 1 | 3 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | 14 | 2 | 28 |
Ödev 2 | 14 | 2 | 28 |
Final | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |