Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Edebiyatında Şiir TRE604 3 + 0 3,0 9,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Elif Emine BALTA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı şiir türünün tanımını, özelliklerini ve unsurlarını çocuk edebiyat bağlamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Şiirin çocukların yaratıcı düşünme ve duygusal gelişimleriyle olan ilişkisi değerlendirilecektir. Türk çocuk şiirinde önemli yer edinmiş olan şairlerin şiir anlayışları ve şiirleri çözümlenecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, çocuk edebiyatında şiirin tarihsel gelişimini ve temel özelliklerini tanır.
- Öğrenci, çocuklar için şiir yazma becerilerini geliştirir.
- Öğrenci, çocuk edebiyatında şiirin eğitsel işlevlerini analiz eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çocuk Edebiyatında Şiir: Tanım ve Tarihçesi Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
2. Hafta Şiirin Temel Unsurları ve Yapısı Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
3. Hafta Çocuk Şiirinde Dil ve Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
4. Hafta Şiirin Eğitsel Amaçları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
5. Hafta Klasik ve Modern Çocuk Şiirleri Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler
6. Hafta Şiirsel İmgeler ve Hayal Gücü Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
7. Hafta Ritim, Kafiye ve Ses Oyunları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
8. Hafta Şiir Okuma ve Anlama Stratejileri Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma
9. Hafta Çocuklar İçin Şiir Yazma Teknikleri Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma
10. Hafta Şiir ve Resim: Görsel Anlatım Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
11. Hafta Şiirsel Tema ve Konular Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
12. Hafta Günümüz Çocuk Şiiri ve Yazarları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
13. Hafta Şiirin Çocuk Gelişimindeki Rolü Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
Kaynaklar
Özdemir, H. (2015). Çocuk Edebiyatında Şiir ve Yazma. Ankara: Eğitim Yayınevi.
Küçük, H. (2017). Çocuk Şiirleri ve Şairleri. İstanbul: Tudem Yayınları.
Akpınar, E. (2019). Çocuk Edebiyatı: Şiir ve Anlatım. İzmir: Demos Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Araştırma 2 25 50
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 10 120
Uygulama 4 1 4
Toplam İş Yükü 230
Dersin AKTS Kredisi 9,0