Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Çevresel Etki Değerlendirmesi PEM547 2 + 2 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Osman UZUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Peyzaj mimarlığı çalışma alanlarından birini oluşturan Stratejik ÇED uygulamalarını yürütebilecekleri bilgi-koordinasyon temeline dayalı disiplinler arası çalışma becerisi kazandırmak, diğer meslek disiplinleri ve arkadaşlarıyla ortak çalışmalar yapabilme becerisine sahip olma
Dersin İçeriği Dersin sonunda, öğrenciler Stratejik ÇED sürecine hâkim, disiplinler arası uyum içinde çalışabilen, çevresel duyarlılığa sahip peyzaj mimarları olarak bu alanda görev alabilecek yetkinliğe ulaşmayı hedeflemektedirler.
Ders Öğrenme Kazanımları - Stratejik ÇED tarihsel gelişimi, Ülkemizde ve diğer ülkelerde kullanım yöntemleri; Peyzaj bileşenleri ve bu bileşenler üzerine insan faaliyetlerinden kaynaklanabilecek olası etkileri; etki karakteri; Etki ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri; Stratejik ÇED raporu hazırlama ve değerlendirme ölçütleri konularında bilgi sahibi olacaktır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş, ders içeriğinin anlatılması, ders kapsamında hazırlanacak öğrenci ödevlerinin konu dağıtımının yapılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
2. Hafta Çevre sorunları, Birleşmiş Milletler Konferansları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
3. Hafta Çevresel Etki Değerlendirmesine Giriş, tanımlar süreçler, Ülkemizde ÇED ve çevre Yönetimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
4. Hafta ÇED yönetmeliği süreçler Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
5. Hafta ÇED yönetmeliği süreçler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Ekolojik Riziko Analizi ve ÇED Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Vize Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
8. Hafta Stratejik ÇED Giriş, tanımlar süreçler, Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama
9. Hafta Stratejik ÇED aşamaları Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
10. Hafta Stratejik ÇED aşamaları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler
11. Hafta Stratejik ÇED aşamaları Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
12. Hafta Örnek üzerinde tartışmlar Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Örnek üzerinde tartışmlar Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
14. Hafta Genel Değerlendirme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Çevresel Etki Değerlendirmesi, Prof. Dr. Muzaffer YÜCEL. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. 1996. Adana.
ÇED Raporu Hazırlama Ve Değerlendirme Semineri Ders Notları. Türkiye ormancılar Derneği Yayını. Doç.Dr. Şükran ŞAHİN. 1998. Ankara
ÇED Eğitimi, Türkiye Çevre Vakfı. 1994. Ankara.
Çevre Hukuku, Nükhet TURGUT. Savaş Yayınevi. 1998. Ankara.
Plancı Gözüyle Kalkınma, Çevre ve Çevresel Etki Değerlendirmesi, Ayşe Öznur Özer, Kumru Arapkirlioğlu, Cemalettin Erol, TMMOB Şehir Plancıları Odası-ÇED konmisyonu 1. Kitap. 1996.
Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de Çevre Mevzuatı. Türkiye Çevre Vakfı Yayını.200
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 40,60
PY2 0 0 40,60
PY3 0 0 40,60
PY4 0 0 40,60
PY5 0 0 40,60
PY6 2 0 40,60
PY7 3 0 40,60
PY8 3 0 40,60
PY9 3 0 40,60
PY10 3 0 40,60
PY11 4 0 40,60
PY12 3 0 40,60
PY13 3 0 40,60
PY14 3 0 40,60
PY15 3 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 12 2 24
Sözel Anlatım 4 4 16
Görsel Sunum 4 4 16
Arazi Çalışması 3 2 6
Uygulama 14 2 28
Ara Sınav 1 10 1 10
Ara Sınav 2 20 1 20
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0