Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Kuramları ve Politikaları | PEM526 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Osman UZUN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kent kuramlarının yüzyıl boyunca gelişimini dönem sosyo-ekonomik politik koşullarının analizini yaparak açıklamak Kuram-uygulama ilişkisini güncel kent sorunları çerçevesinde kurmak Mekansal plancı ve tasarımcının teknik ve politik rollerini tartışmak |
Dersin İçeriği | Plancı ve tasarımcının nın toplum içindeki rolünü farklı bakış açılarından değerlendirme Kent sorunlarını alternatif çözümler üretebilmek amacıyla tartışabilme Problem çözmede kuramsal bilgiyi kullanabilme Planlama ve tasarım sürecini uzmanın çatışan amaçları yönettiği bir süreç olarak algılama ve plancının rolünü değerlendirebilme Disiplinin kuramsal temellerini öğrenme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Plancı ve tasarımcının nın toplum içindeki rolünü farklı bakış açılarından değerlendirme Kent sorunlarını alternatif çözümler üretebilmek amacıyla tartışabilme Problem çözmede kuramsal bilgiyi kullanabilme Planlama ve tasarım sürecini uzmanın çatışan amaçları yönettiği bir süreç olarak algılama ve plancının rolünü değerlendirebilme Disiplinin kuramsal temellerini öğrenme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Planlamanın gerekliliği-devlet kuramları | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
2. Hafta | Planlamada arazi kullanışı kuramları | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Kent planlama ve tasarım sürecine ilişkin kuramlar | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Sürdürülebilirlik kavramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | 1945 lere kadar kent planlama | Ders Saati Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | 1945 den 1990 lara kent planlama- paradigma değişimi | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum |
7. Hafta | 1990 sonrası tasarım sürecine geçiş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Planlama ve tasarım ilişkis | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Sistemler ve rasyonel planlama yaklaşımı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Planlama ve tasarımda katılım | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Plancı ve tasarımcının teknik ve politik rolleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
12. Hafta | Stratejik planlama | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Modernizm-post modernizm-paradigma değişmesi | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
14. Hafta | Genel değerlendirme | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Alexander, E.R., 1986. Approaches to planning. Ersoy, M. (Ed.), 2007. Planlama Kuramı, İmge Yayınları Fainsteın, S.S., Cambell, S. (Ed.), 1997. Readings in Urban Theory Faludi, A., 1973, Reader Planning Theory Larice M., Macdonald E. (Ed.), 2007. The Urban Design Reader Taylor, N., 2008. Urban Planning Theory Since 1945 Sage Publications Trancik, R., 1986, Finding Lost Space |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 60 |
PY2 | 1 | 1 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 60 |
PY4 | 3 | 3 | 60 |
PY5 | 2 | 2 | 60 |
PY6 | 2 | 2 | 60 |
PY7 | 3 | 3 | - |
PY8 | 3 | 3 | - |
PY9 | 5 | 5 | - |
PY10 | 5 | 4 | - |
PY11 | 5 | 5 | - |
PY12 | 5 | 5 | - |
PY13 | 5 | 5 | - |
PY14 | 5 | 5 | - |
PY15 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 5 | 30 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Sözel Anlatım | 12 | 2 | 24 |
Görsel Sunum | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |