| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hilbert Spaces Methods | MAT554 | İngilizce | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Antatım |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Emrah Evren KARA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yüksel lisans ve Doktora öğrencilerine Hilbert uzayları ve bu uzaylarda tanımlı operatörler hakkında bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | Birim Matrisin Spektral Gösterimi ve Adi Diferansiyel Denklemlere Uygulanması; Hilbert Uzayları, Self-Adjoint, Üniter ve Normal Operatörler; Hilbert Uzaylarında Sınırlı Olmayan Operatörler; Hiperbolik Diferansiyel Denklemler; Parabolik Eliptik Diferansiyel Denklem |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Birim Matrisin Spektral Gösterimi ve Adi Diferansiyel Denklemlere Uygulanması | |
| 2. Hafta | Birim Matrisin Spektral Gösterimi ve Adi Diferansiyel Denklemlere Uygulanması | |
| 3. Hafta | Hilbert Uzayları, Self-Adjoint, Üniter ve Normal Operatörler | |
| 4. Hafta | Hilbert Uzayları, Self-Adjoint, Üniter ve Normal Operatörler | |
| 5. Hafta | Hilbert Uzayları, Self-Adjoint, Üniter ve Normal Operatörler | |
| 6. Hafta | Hilbert Uzayları, Self-Adjoint, Üniter ve Normal Operatörler | |
| 7. Hafta | Hilbert Uzayları, Self-Adjoint, Üniter ve Normal Operatörler | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Hiperbolik Diferansiyel Denklem | |
| 10. Hafta | Parabolik Diferansiyel Denklem | |
| 11. Hafta | Parabolik Diferansiyel Denklem | |
| 12. Hafta | Eliptik Diferansiyel Denklemler | |
| 13. Hafta | Eliptik Diferansiyel Denklemler | |
| 14. Hafta | Eliptik Diferansiyel Denklemler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Matematik bilgi ve kültürüne sahip olabilme | ✔ | |||||
| 2 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilmek | ✔ | |||||
| 3 | Mesleki yönden sorumluluk duygusuna ve etik değerlere sahip olmak | ✔ | |||||
| 4 | Matematik alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve programlama bilgisine sahip olmak | ✔ | |||||
| 5 | Çalışma arkadaşlarına uyum sağlayabilmek, grup çalışmasına katılabilmek | ✔ | |||||
| 6 | Matematikle ilgili elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirip yorumlayabilmek | ✔ | |||||
| 7 | Yeterli seviyede alan bilgisine sahip olmak ve bilgisini eğitim-öğretim sürecinde verimli kullanabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Matematik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yardımcı olabilmek | ✔ | |||||
| 9 | Farklı bilim alanlarındaki problemleri matematiksel modelleyerek analiz etmek ve çözüme katkıda bulunmak | ✔ | |||||
| 10 | Öğrendiği matematiksel yöntemleri kullanarak, toplumsal sorunlarla ilgili tartışmalara katılmak ve çözüm önerisi getirmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 3 |
| PY6 | 3 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 2 |
| PY9 | 3 |
| PY10 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 7 | 3 | 21 | |
| Ödev 2 | 7 | 3,5 | 24,5 | |
| Final | 1 | 2,5 | 2,5 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 14 | 2 | 28 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||