Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kısmi Türevli Diferansiyel Denklem Modelleri | MAT514 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. İlhame AMİRALİ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. FUAT USTA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin içeriğindeki konularla ilgili ileri düzeyde bilgi sağlamak, öğrencilere tartışma ve araştırma ortamlarında bu bilgiyi kullanma yeteneğini vermektir. |
Dersin İçeriği | Korunum denkleminin elde edilişi, İki ve üç boyutta akışkanlar Rastgele hareketler ve difüzyon (yayılma) denklemi Difüzyona dayalı popülasyon modelleri Mikroorganizmaların rastgele hareketleri Yoğunluk bağımlı yayılım Basit çözümler, Zamandan bağımsız (steady-state) çözümler, Düzgün olmayan zamandan bağımsız çözümler Homojen zamandan bağımsız çözümler Yüksek boyutta matematik modeller |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler matematikte teorik kavramları öğrenecekler - Öğrenciler akademik makaleleri nasıl okuyacaklarını öğrenecekler |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Korunum denkleminin elde edilişi | |
2. Hafta | İki ve üç boyutta akışkanlar | |
3. Hafta | Rastgele hareketler ve difüzyon (yayılma) denklemi | |
4. Hafta | Difüzyona dayalı popülasyon modelleri | |
5. Hafta | Mikroorganizmaların rastgele hareketleri | |
6. Hafta | Yoğunluk bağımlı yayılım | |
7. Hafta | Basit çözümler, Zamandan bağımsız (steady-state) çözümler | |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Düzgün olmayan zamandan bağımsız çözümler | |
10. Hafta | Homojen zamandan bağımsız çözümler | |
11. Hafta | Yüksek boyutta matematik modeller | |
12. Hafta | Yüksek boyutta matematik modeller | |
13. Hafta | Yüksek boyutta matematik modeller | |
14. Hafta | Yüksek boyutta matematik modeller |
1.Mathematical Models in Biology, Leah Edelstein – Keshet, The Random House / Birkhauser Mathematics series. |
2.Mathematical Biology, J. D. Murray, Biomathematics Text, Springer (1993). |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 4 | 4 | 4 | 40 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 15 | 2 | 30 |
Ödev 2 | 15 | 2 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 15 | 3 | 45 |
Uygulama DS | 15 | 3 | 45 |
Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |