Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Metin Yazarlığı HİT3124 3. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Turgay YAVAŞ
Dersi Verenler Öğr. Gör. Turgay YAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Reklamcılıkta Halkla İlişkiler, medya seçimi ve analizi, etkinliğinin ölçümü, Reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklam ortamları, reklam ortam seçimleri, reklam kampanyası kavramı, kampanya stratejisinin saptanması, reklam ve yaratıcılık, reklamda kullanılan temel yaratıcı stratejiler gibi konular ele alınmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Reklamın tanımlanması ve içinde bulundurması gereken temel unsurların öğrenilmesi
- Reklam etkinliği ölçümleme yöntemlerinin kavranabilmesi
- Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejilerin kavranabilmesi
- Medya, halkla ilişkiler ve reklam ilişkisini planlamak, projelendirmek ve uygulamak.
- Reklam uygulama esasları ve reklam ortamlarının öğrenilmesi
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Tanım Olarak Reklam, Türkiye’de Ve Dünyada Reklamın Tarihi, Reklamın Amaçları, Reklamcılığın Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi, Reklamın Ekonomik Ve Toplumsal Etkileri
2. Hafta Reklamın Fonksiyonları, Reklamın Sınıflandırılması (Türleri), Reklamın Yararları, Reklam Süreci.
3. Hafta Reklam Ortamları, Reklam Ortamı Seçimi, Reklam Ortamı Türleri Ve Özellikleri
4. Hafta Reklam Kampanyası Kavramı, Reklam Kampanyası Oluşum Süreci
5. Hafta Reklam Kampanyası Oluşum Sürecinde Araştırma Ve Durum Analizi, Kampanya Amaçlarının Saptanması.
6. Hafta Kampanya Stratejisinin Saptanması, Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi, Reklam Bütçesi Belirleme Yöntemleri
7. Hafta Reklam Kampanyasındaki Yaratıcı Çalışmalar Ve Öğeleri ( Mesaj, Başlık, Slogan, Metin ), Reklam Kampanyasının Uygulanması Ve Değerlendirilmesi.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Reklam Ve Yaratıcılık, Reklam Kampanyalarında Kullanılan Temel Yaratıcı Stratejiler.
10. Hafta Basılı Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları, Basılı Reklam Ortamları İçin Reklam Metni Hazırlamak
11. Hafta Yayın Yapan Reklam Araçlarında Prodüksiyon Çalışmaları, Yayın Yapan Reklam Araçları İçin Reklam Metni Yazmak
12. Hafta Reklam Etkinliğinin Ölçümlenmesi, Reklam Öncesi Etkinlik Ölçümleme Yöntemleri, Reklam Sonrası Etkinlik Ölçümleme Yöntemleri
13. Hafta Reklamla İlgili Kurum Ve Kuruluşlar( Reklamveren, Reklam Ajansları, Medya Reklam Bölümleri, Reklam Kurulu).
14. Hafta Uluslararası Reklam Uygulama Esasları
15. Hafta Final
Kaynaklar
Reklam Yazarlığı, Müge Elden,
Reklam Yazarlığı,Müge Elden
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 44,5 44,5
Final 1 80 80
Uygulama 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0