Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri HİT2117 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Yeliz BAŞ
Dersi Verenler Öğr. Gör. Semih BAKLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Pazarlama kavramlarını ve pazarlamanın işleyişini öğreterek işletmeciliği pazarlama anlayışı içerisinde yorumlayabilme yetisini ve bilgisini kazandırabilmektir
Dersin İçeriği PAZARLAMA ÇEVRESİ • Dış çevrenin izlenmesi ve değerlendirilmesi • Makro çevre faktörleri • Mikro çevre faktörleri B.PAZARLAMAYI ETKİLEYEN İŞLETME İÇİ FAKTÖRLER • Pazarlama dışı işletme kaynak ve imkanları • Pazarlama karması unsurları
Ders Öğrenme Kazanımları - İletişim, halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım alanındaki yasal ve etik değerleri insan haklarını da gözeterek uygulamak ve çözüm üretmek.
- İşletmeciliğe pazarlama anlayışı içerisinde bir bütün olarak bakabilmek
- Stratejik İş Birimlerinin stratejik değerlendirmesini yapabilmek
- Pazarlama araştırması planlaması yapabilmek
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlamanın Tanımı ve Mikro ve Makro Çevre Faktörleri
2. Hafta Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama Stratejileri
3. Hafta Stratejik İş Birimleri ve Stratejik Pazarlama Planlaması
4. Hafta SWOT Analizi ve Pazarlama Planlaması Aşamaları
5. Hafta Pazar Kavramı ve Endüstriyel ve Tüketici Pazarları Yapısı
6. Hafta Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
7. Hafta Mamul Kavramı ve Sınıflandırılması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mamul Hayat Seyri ve Mamul Geliştirme Süreci
10. Hafta Mamul Farklılaştırma Stratejileri
11. Hafta Marka, Ambalaj, Etiket, Kalite
12. Hafta Fiyat kavramı, Fiyatlama Politikaları ve Yöntemleri
13. Hafta Dağıtım Kanalları ve Dağıtım Politikaları
14. Hafta Tutundurma Kavramı ve Tutundurma Ders Notları Karması Unsurları
15. Hafta Pazarlama Araştırması
16. Hafta Final
Kaynaklar
Cemal YÜKSELEN "Pazarlama İlkeler ve Yönetim" , İrfan ÇAĞLAR "Pazarlama", Ferhat ECER - Murat CANITEZ "Pazarlama ilkeleri"
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 14 3 42
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 43
Dersin AKTS Kredisi 4,0