Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karadeniz Ekosistemi BIO534 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Deniz YAĞLIOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tüm dünya deniz ve okyanusları içinde yapısal olarak benzersiz olan bu özel sucul ekosistemi, öğrencilerin tanımalarını sağlamak bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. Ayrıca ülkemizin konumu itibariyle Karadeniz'in güney kıyılarına yerleşik olması, bu ekosistemin biyolojik, ekolojik , hatta ekonomik ve sosyal açıdan öğrencilere kavratılması, değişen çevre şartları ve beliren yeni problemler konusunda güncel bilgilerin kazandırılması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği Karadeniz’in Jeolojik oluşumu , Karadeniz ekosisteminde İklim, Fiziksel ve Kimyasal Yapı özellikleri, Karadeniz’de biyoçeşitlilik, Faunistik yapı, Floristik Yapı, Ötrofikasyon ve Kirliliğin Karadeniz ekosistemine etkileri, Karadeniz’de Pelajik Balıkçılık, Karadeniz’de Demersal Balıkçılık, Karadeniz’de Akuakültür, Balıkçılığın Bentik Ekosisteme Etkileri, Kıyı Yönetim Stratejileri, Karadeniz çevresi ülkelerle işbirliği
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci Karadeniz Ekosistemini Atlantik Sular sisteminin parçası olarak tanımlar ve ekosistemin bütün bileşenlerini tanır.
- Öğrenci Karadeniz'de canlı çeşitliliği ve sucul yaşam hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci denizel ekosistemde muhtemel değişimleri fark edebilir, problemi tanımlayabilir ve çözüm için yaklaşımlar geliştirebilir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Karadeniz’in Jeolojik oluşumu
2. Hafta Karadeniz ekosisteminde İklim
3. Hafta Fiziksel ve Kimyasal Yapı özellikleri
4. Hafta Karadeniz’de biyoçeşitlilik
5. Hafta Karadeniz’de biyoçeşitlilik
6. Hafta Ötrofikasyon ve Kirliliğin Karadeniz ekosistemine etkileri
7. Hafta Faunistik yapı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Floristik Yapı
10. Hafta Karadeniz’de Pelajik Balıkçılık
11. Hafta Karadeniz’de Demersal Balıkçılık
12. Hafta Karadeniz’de Akuakültür
13. Hafta Balıkçılığın Bentik Ekosisteme Etkileri
14. Hafta Kıyı Yönetim Stratejileri
Kaynaklar
Etudes et Revues Studies and Reviews, The Fisheries Resources of The Mediterranean: Part Two, Black Sea, No: 60, FAO, Rome, 1985
Environmental Management of Fish Resources in the Black Sea and Their Rational Exploitation, FAO Fisheries Circular, No:909, Rome, 1996
Black Sea Flood Question; Changes in Coastline, Climate and Human Settlement, Yanko-Hombach V., Gilbert,A.S., Panin, N., Dolukhanov, P. M., Springer, 2007, 971pp.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 -
PY13 4 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 -
PY15 5 0 0 0 -
PY16 5 0 0 0 -
PY17 5 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 43 43
Ödev 2 1 42 42
Final 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 1 45 45
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0