Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karadeniz Ekosistemi | BIO534 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Deniz YAĞLIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tüm dünya deniz ve okyanusları içinde yapısal olarak benzersiz olan bu özel sucul ekosistemi, öğrencilerin tanımalarını sağlamak bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. Ayrıca ülkemizin konumu itibariyle Karadeniz'in güney kıyılarına yerleşik olması, bu ekosistemin biyolojik, ekolojik , hatta ekonomik ve sosyal açıdan öğrencilere kavratılması, değişen çevre şartları ve beliren yeni problemler konusunda güncel bilgilerin kazandırılması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Karadeniz’in Jeolojik oluşumu , Karadeniz ekosisteminde İklim, Fiziksel ve Kimyasal Yapı özellikleri, Karadeniz’de biyoçeşitlilik, Faunistik yapı, Floristik Yapı, Ötrofikasyon ve Kirliliğin Karadeniz ekosistemine etkileri, Karadeniz’de Pelajik Balıkçılık, Karadeniz’de Demersal Balıkçılık, Karadeniz’de Akuakültür, Balıkçılığın Bentik Ekosisteme Etkileri, Kıyı Yönetim Stratejileri, Karadeniz çevresi ülkelerle işbirliği |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci Karadeniz Ekosistemini Atlantik Sular sisteminin parçası olarak tanımlar ve ekosistemin bütün bileşenlerini tanır. - Öğrenci Karadeniz'de canlı çeşitliliği ve sucul yaşam hakkında bilgi sahibi olur. - Öğrenci denizel ekosistemde muhtemel değişimleri fark edebilir, problemi tanımlayabilir ve çözüm için yaklaşımlar geliştirebilir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Karadeniz’in Jeolojik oluşumu | |
2. Hafta | Karadeniz ekosisteminde İklim | |
3. Hafta | Fiziksel ve Kimyasal Yapı özellikleri | |
4. Hafta | Karadeniz’de biyoçeşitlilik | |
5. Hafta | Karadeniz’de biyoçeşitlilik | |
6. Hafta | Ötrofikasyon ve Kirliliğin Karadeniz ekosistemine etkileri | |
7. Hafta | Faunistik yapı | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Floristik Yapı | |
10. Hafta | Karadeniz’de Pelajik Balıkçılık | |
11. Hafta | Karadeniz’de Demersal Balıkçılık | |
12. Hafta | Karadeniz’de Akuakültür | |
13. Hafta | Balıkçılığın Bentik Ekosisteme Etkileri | |
14. Hafta | Kıyı Yönetim Stratejileri |
Etudes et Revues Studies and Reviews, The Fisheries Resources of The Mediterranean: Part Two, Black Sea, No: 60, FAO, Rome, 1985 |
Environmental Management of Fish Resources in the Black Sea and Their Rational Exploitation, FAO Fisheries Circular, No:909, Rome, 1996 |
Black Sea Flood Question; Changes in Coastline, Climate and Human Settlement, Yanko-Hombach V., Gilbert,A.S., Panin, N., Dolukhanov, P. M., Springer, 2007, 971pp. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY16 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY17 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 43 | 43 |
Ödev 2 | 1 | 42 | 42 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Uygulama DS | 1 | 45 | 45 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |