Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | ÖEÖ307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarının yaratıcılığını, işbirliği becerisini, görsel sanatlarla ilgili becerilerini geliştirmek ve özel gereksinimli bireylere sanat eğitimi için müdahalelerin planlanması ve yürütülmesi sürecine ilişkin yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. Öğrenciler, bu derste algılama, düşünme ve bedensel eylemlerinin de katıldığı süreç içerisinde kendisini ifade ederler. Yapılan çalışmalar öğrencilerin kendilerini ve çevreleriyle ilgili duygularını, düşüncelerini dışa vurmalarına ve yaşadıkları dünyayı algılama biçimlerini anlatmalarına hizmet eder. |
Dersin İçeriği | Sanatsal becerilere ilişkin temel kavramlar; normal gelişim sürecinde çocukta çizgi gelişimi; çizgi gelişiminin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda çizgi gelişimi ve özellikler; sanatsal becerilerin (resim-iş) öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemleri; sanatsal becerilerin (resim-iş) öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlanması; farklı sanatsal becerilerin öğretimi: sulu boya ile boyama, makasla kesme, baskı, püskürtme, origami ve mum çalışmaları, maske, kukla yapma ve bileklik yapma; çocukta sanatsal becerileri değerlendirmek ve kazandırmak için ölçme aracı geliştirme; öğretim planları hazırlama; öğretim uygulama örnekleri geliştirme ve uygulama. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması | Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Çocuklarda çizgi gelişimi ve özellikleri | Sözel Anlatım |
3. Hafta | Kalem tutma, çizim, makas kullanma , kesme, yırtma, buruşturma, yuvarlama ve yapıştırma çalışmaları ve öğretimi | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Sınırlı alan boyama çalışmaları ve öğretimi | Sözel Anlatım |
5. Hafta | Sihirli boya, baskı, pipetle üfleme ve püskürtme çalışmaları ve öğretimi | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Oyun hamuru yapımı ve kil çalışmaları ve öğretimi | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Ara Sınav | Uygulama |
8. Hafta | Mum ve sabun yapımı ve öğretimi | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
9. Hafta | Origami yapımı ve öğretimi | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Resimleriyle çocuğu tanıma teknikleri, Okulöncesi eğitim programlarında sanat etkinlikleri ve görsel sanatlar öğretiminin konumu | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Resimleriyle çocuğu tanıma teknikleri;Çocuk resimlerinin bir dil olarak algılanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Sözel Anlatım |
12. Hafta | Özel gereksinimli çocuklarda dramanın kullanımı | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
13. Hafta | Özel gereksinimli çocuklarda müzik eğitimi | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
14. Hafta | Final Sınavı | Uygulama |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Özel gereksinimli çocuklara kalem ve makas kullanma becerilerinin nasıl kazandırılacağını açıklar. |
2 | Özel gereksinimli çocuklara görsel sanat etkinliklerinin nasıl öğretileceğini açıklar. |
3 | Özel gereksinimli bireylerde sanatsal becerilerin gelişimini açıklar. |
4 | Sanatsal becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemleri açıklar. |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Yöntemi | Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Etkinlik | Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Etkinlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Etkinlik | Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Sınavlar | Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Sınavlar | Final | 1 | 3,5 | 3,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü)/25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |