Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Ahlak ve Etik | MB306 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele alır. |
Dersin İçeriği | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Etik ve ahlak kavramlarını açıklar. - Etik ve ahlak kavramları arasındaki farklılıkları tartışır. - Öğretmenlik mesleğinin etik boyutunu tartışır. - Kişisel ve mesleki davranışlarında ahlaki ve etik bilinci ile hareket eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ahlaki ve etik boyutlarıyla öğretmenlik | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Ahlak ve etik kavramları | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Ahlak ve etik kavramları arasındaki ilişki | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Kişisel değerler, ahlak ve etik bilinç | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
5. Hafta | Meslek ahlakı ve etik | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | Ahlaki ve etik boyutlarıyla öğretmenlik | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Ara Sınav | |
8. Hafta | Okulda etik kültürün oluşturulması | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
10. Hafta | Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Türkiye'de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Etik liderlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
13. Hafta | Okulda ahlak ve etik eğitimi | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
14. Hafta | Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar |
Yılmaz, K. ve Arık, S. R. (2019). Bilim ve araştırma etiği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Aydın, İ. (2016). Akademik etik. ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Resnik, D. (2004). Bilim etiği. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Tekel, E., Karadağ, E. ve Koçyiğit, M. (2018). Eğitimde ahlak ve etik. Ankara: Nobel Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3,5 | 3,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |