Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ontoloji | FLS203 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. UTKU ÖZMAKAS |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Varlık problemine bir giriş yapmak ve felsefe tarihi boyunca önemli varlık görüşlerimi öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Ontoloji teriminin kökeni. “Varlık nedir?”, İdealizm, Realizm, Tümeller Tartışması. Modern varlık görüşleri. Heidegger ve Varlığın unutuluşu. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- To gain awareness for asking a question regarding being. - Ontoloji kavramının etimolojik kökenini öğrenme. - laton ve Aristoteles’te varlık probleminin içerimlerine vakıf olma. - Hegel ve Heidegger’de varlığın anlamını yorumlamak. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Varlığın anlamı nedir?” sorusunu önemi ve önceliği | |
2. Hafta | Parmenides ve Herakleitos’ta varlık. | |
3. Hafta | Platon’da ideal ve görünen Varlık arasındaki fark. | |
4. Hafta | Aristoteles’te töz olarak varlık | |
5. Hafta | Aristoteles’te töz olarak varlık. | |
6. Hafta | Rasyonalizm ve Varlık | |
7. Hafta | Empirizm ve Varlık | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Hegel’de Geist olarak Varlık | |
10. Hafta | Schopenhauer’de isteme olarak Varlık | |
11. Hafta | Heidegger ve Varlığın unutuluşu | |
12. Hafta | Heidegger ve Varlığın unutuluşu | |
13. Hafta | Bilim ve Varlık | |
14. Hafta | Bilim ve Varlık | |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
Varlık Felsefesi, Kadir Çüçen, Melek Zeynep Zafer, Adnan Esenyel, Ezgi Kitabevi, 2011. |
Metafizik, Aristoteles, Çev., A. Arslan, Ege Üni. Yay., İzmir, 1985. |
Diyaloglar, Platon, Remzi Kitapevi, 2. Baskı, İstanbul, 2016 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 40 | 40 |
Ödev 1 | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |