Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okullarda Rehberlik MB404 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amacı, önemi, kapsamı, çeşitleri, bireyi tanıma teknikleri, örgüt ve personel.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çeşitli kuruluş ve okullardaki rehberlik hizmetlerinin gereğini ve önemini açıklar.
- Rehberlik hizmetlerinin amacını açıklar.
- Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetlerinin yerini açıklar.
- Rehberlik ve psikolojik danışmanın ilkelerini ifade eder.
- Rehberlik hizmetlerinin işlev ve kapsamını ifade eder.
- Psikolojik danışmanın anlam ve amacını açıklar
- Bireyi tanıma tekniklerinden önemlilerini uygular.
- Rehberlikte örgüt ve personele düşen görevleri ifade eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın Genel Anlam ve Amacı Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Çağdaş Eğitim Anlayışı ve Rehberlik, Rehberliği Gerekli Kılan Gelişmeler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
3. Hafta Kendini Gerçekleştirme Kavramı - İnsancıl Psikoloji ve Maslow?un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Rehberliğin İlkeleri Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik, Eğitim-Öğretim ve Rehberlik İlişkisi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
5. Hafta Rehberliğin Kapsamı, Rehberlik Modelleri, Rehberlik Çeşitleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
6. Hafta Eğitsel rehberlik Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Mesleki rehberlik Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
8. Hafta Mesleki rehberlik 2 Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Kişisel Rehberlik Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Psikolojik Danışma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
11. Hafta Sınıf rehberlik ünitesi ve program örnekleri Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
13. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri-II Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
14. Hafta Dönemin Genel Tekrarı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
Kaynaklar
Yeşilyaprak, B. (2015). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım. Ankara: Nobel.
Kuzgun, Y. vd. (1999). İlköğretimde Rehberlik. Editör:Yıldız KUZGUN, Ankara:Nobel.
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY6 2 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY8 2 0 0 0 0 0 0 0 0 40
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 10 10
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 7 14
Araştırma 1 22 22
Diğer Faaliyetler 1 21 21
Sözel Anlatım 1 1,5 1,5
Görsel Sunum 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0