Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi | SNÖ403 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Samet TÜRER |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Samet TÜRER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini anlamalarını sağlamak, sınıfa nasıl yansıttıklarını tartışmak ve ilköğretim okulları için yabancı dil öğretim programını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramlar; genç öğrenciler için yabancı dil öğretimi; iletişimsel yeterlilik ve iletişimsel dil öğretimi; genç öğrencilere yabancı dil öğretme teknikleri; yabancı dil becerilerinin nasıl öğretileceği; yabancı dil yapısının nasıl öğretileceği; yabancı dil öğretiminde dönüt ve değerlendirme; CEFR ve yeterlilik seviyeleri; ilkokullar için yabancı dil öğretim müfredatı; örnek dersler geliştirmek ve uygulamak. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklamak. - Yabancı dil öğretiminin genç öğrenciler için önemini ve gerekliliğini tartışmak. - Yabancı dil yeterlilik düzeylerini tespit etmek. - Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini açıklar. - Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin sınıfa nasıl yansıdığını yorumlar. - Geri bildirim ve değerlendirme uygulamalarının yabancı dil sınıfına nasıl yansıdığını yorumlamak. - Küçük yaştaki öğrencilere yönelik örnek yabancı dil dersleri geliştirmek ve uygulamak. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tanıtım | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
2. Hafta | Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramlar: Yabancı dil, ikinci dil, anadil/birinci dil, lingua franca, dil edinimi, dil öğretimi, yaklaşım, yöntem, teknik. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Küçük yaştaki öğrencilere yabancı dil öğretimi | Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | İletişimsel yeterlilik ve iletişimsel dil öğretimi | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Küçük öğrencilere yabancı dil öğretme teknikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama |
6. Hafta | Dinleme ve konuşma nasıl öğretilir? | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Okuma yazma nasıl öğretilir | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | yapı nasıl öğretilir | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum |
10. Hafta | CEFR ve yeterlilik seviyeleri; Yabancı dil öğretiminde geri bildirim ve değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
11. Hafta | Örnek bir ders geliştirme ve uygulama | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama |
12. Hafta | Örnek bir ders geliştirme ve uygulama | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
13. Hafta | Örnek bir ders geliştirme ve uygulama | Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final |
Brown, D. (2014). Dil öğrenme ve öğretme ilkeleri, (6. baskı). White Plains, NY: Pearson Education. |
Celce-Murcia, M. Brinton, DM, Snow, MA ve Bohlke, D. (2014). İngilizceyi ikinci veya yabancı dil olarak öğretmek. National Geographic Öğrenme. |
Larsen-Freeman, D. ve Anderson, M. (2018). Dil öğretiminde teknik ve ilkeler, (3. baskı). Oxford: Oxford University Press. |
Metin | Ders Kitabı |
Metin | Ders Kitabı |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 22 | 22 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 3,5 | 10,5 |
Sözel Anlatım | 4 | 10 | 40 |
Görsel Sunum | 10 | 4 | 40 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |