Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretimi 2 SNÖ304 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İlkokul matematik programının öngördüğü kavram, beceri ve tutumların geliştirilmesinde güncel öğretim yaklaşımlarının matematik öğretiminde kullanımına ilişkin bilgi, beceri ve tutumu geliştirmek
Dersin İçeriği İlkokul matematik programının programın öğeleri açısından incelenmesi, Matematik öğretiminde güncel yaklaşımlar (Bianshi modeli), Nesnelerin Geometrisi temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı, Veriye Dayalı araştırma temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı
Ders Öğrenme Kazanımları - Çocukların kesir kavramını nasıl geliştirdiğini açıklar
- Çocukların geometrik düşünme gelişimini yorumlar.
- Ölçme ve ölçmenin çocuklarda nasıl geliştiğini yorumlar.
- İlkokul 1-4. sınıf öğrencilerinin matematiksel gelişim özelliklerine uygun matematik derslerinin planlanması
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematik öğretim yaklaşımları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta Kesir türleri, kesirleri göstermek için kullanılan modeller Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Kesirlerle işlemler Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Geometrik şekiller ve cisimlerin öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
5. Hafta Geometrinin temel kavramlarının öğretimi-Açı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
6. Hafta Uzunluk ölçmenin öğretimi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Çevre ve Alan ölçmenin Öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
8. Hafta Vize
9. Hafta Kütle ve sıvıların ölçülmesi öğretimi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Veri ve grafik Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
11. Hafta Matematik öğretiminde materyal geliştirme Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum
12. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri I Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
13. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri II Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri III Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
Kaynaklar
Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya.
Aykaç, M. Ve Köğce, D. (2021) Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi Okul Öncesi ve İlkokul Kazanımlar, Pegem Akademi
Toptaş, V., Olkun, S., Çekirdekci, S. Ve Sarı, M. H. (2020), İlkokulda Matematik Öğretimi, Vizetek Yayıncılık
Pesen, C. (2023). İlkokullarda Matematik Öğretimi, Pegem Akademi
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 40
PY2 5 5 5 5 5 40
PY3 4 5 5 5 5 40
PY4 5 5 5 5 5 40
PY5 4 5 5 5 5 40
PY6 3 5 5 5 5 40
PY7 3 5 5 5 5 40
PY8 5 5 5 5 5 40
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 14 14
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sözel Anlatım 1 20 20
Görsel Sunum 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0