Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretimi 1 | SNÖ303 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR |
Dersi Veren(ler) |
Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İlkokul matematik programının öngördüğü kavram, beceri ve tutumların geliştirilmesinde güncel öğretim yaklaşımlarının matematik öğretiminde kullanımına ilişkin bilgi, beceri ve tutumu geliştirmek |
Dersin İçeriği | İlkokul matematik programının programın öğeleri açısından incelenmesi, Matematik öğretiminde güncel yaklaşımlar (Bianshi modeli), Nesnelerin Geometrisi temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı, Veriye Dayalı araştırma temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik öğrenme sürecinin nasıl gerçekleştiğini açıklar - Çocukların sayı kavramını nasıl geliştirdiğini açıklar - Çocukların sayma gelişimini yorumlar. - Aritmetik işlemin çocuklarda nasıl geliştiğini yorumlar. - Matematikte önemli becerilerin çocuklarda nasıl geliştirilebileceğini açıklar. - Matematiksel düşünmenin çocuklarda nasıl geliştiğini değerlendirir. - İlkokul 1-4. sınıf öğrencilerinin matematiksel gelişim özelliklerine uygun matematik derslerinin planlanması - İlkokul 1-4. sınıf öğrencilerinin matematiksel gelişim özelliklerine uygun matematik dersleri planlar. - Aritmetik işlemlerin çeşitli anlamlarını ve çocukların aritmetik işlemlerinin nasıl geliştirileceğini açıklar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Matematik eğitiminin temelleri: öğrenme yaklaşımları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | İlkokul matematik programı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Problem Çözme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım |
4. Hafta | Sayı, sayı hissi, anlamlı sayma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum |
5. Hafta | Toplama İşleminin Öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
6. Hafta | Çıkarma İşleminin Öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
7. Hafta | Çarpma İşleminin Öğretimi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | Bölme İşleminin Öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
10. Hafta | Matematik öğretiminde oyun kullanımı | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Matematik öğretim etkinlikleri I | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
12. Hafta | Matematik öğretim etkinlikleri II | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
13. Hafta | Matematik öğretim etkinlikleri III | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Matematik öğretim etkinlikleri IV | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
Aykaç, M. Ve Köğce, D. (2021) Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi Okul Öncesi ve İlkokul Kazanımlar, Pegem Akademi |
Toptaş, V., Olkun, S., Çekirdekci, S. Ve Sarı, M. H. (2020), İlkokulda Matematik Öğretimi, Vizetek Yayıncılık |
Pesen, C. (2023). İlkokullarda Matematik Öğretimi, Pegem Akademi |
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı (Elif Bahadır, Eğitim Kitabevi Yayınları) |
Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları (Gülfem Sarpkaya Aktaş, Pegem Yayınları) |
İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. |
Yelken, T. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara. |
Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara. |
Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya. |
İLKOKUL VE ORTAOKUL MATEMATİĞİ- Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim |
Metin | Ders Kitabı |
Metin | Ders Kitabı |
Metin | Ders Kitabı |
Metin | Ders Kitabı |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 40 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
Araştırma | 1 | 20 | 20 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Sözel Anlatım | 1 | 20 | 20 |
Görsel Sunum | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |