Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ahlâk ve Etik MB303 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Engin ASLANARGUN
Dersi Verenler Prof. Dr. Engin ASLANARGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin kariyerlerinde uygulayabilmeleri için temel mesleki ilkeleri teorik ve pratik olarak tanıtmaktır.
Dersin İçeriği İlk etapta kavram olarak etik ve ahlâk, daha sonra öğretim ve öğrenci-öğretmen ve veli-öğretmen arasındaki etkileşim için gerekli etik ilkeleri ele alınmaktadır. Ayrıca etik ve ahlakın gelişimi tartışılacaktır. Temel olarak, bir öğretmenin uygulaması gereken temel etik özellikler vurgulanacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini dikkate almak
- Eğitim uygulamalarında mesleki etik ilkelerini dikkate almak.
- Çocukların eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için etkili öğretme-öğrenme süreçleri oluşturmak ve uygun yöntem ve teknikleri kullanmak.
- Okul öncesi eğitimde okul, aile ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurmak, sorumluluk alarak işbirliği becerilerini geliştirmek.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Etik ve ahlakın temel kavramları, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik teorileri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Etik ilke, etik kural, iş ve meslek etiği/etiği Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
4. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Eğitim ve öğrenim hakkı, eğitim, öğretim, öğrenim ve değerlendirme sürecindeki etik ilkeler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta Eğitim paydaşları (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla ilişkilerde etik ilkeler) ile Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Eğitim/okul yöneticilerinin, velilerin ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlulukları Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
8. Hafta Vize
9. Hafta İş ve meslek hayatında etik olmayan davranışlar Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Türkiye mevzuatında kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
11. Hafta Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm önerileri Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Okulda etik/etik eğitimi ve etik kurulları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
13. Hafta Ahlaki/etik lider olarak okul müdürü ve öğretmen Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar
Kaynaklar
Etik ve meslek etikleri : tıp, çevre, iş, basın, hukuk ve. / Yaşasın. haz. Harun Tepe, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2000.
Mesleki muayenehaneleri ve tatbikatı. / Arthur B. Mays ; çev. İlhan Özdil, Remzi Öncül Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1960.
Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi, Konya, 2020
Nurettin Topçu, Türkiye'nin Maarif Davası, İstanbul: Dergâh Yayınları, 2018.
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 40
PY2 5 5 5 5 5 40
PY3 4 5 5 5 5 40
PY4 5 5 5 5 5 40
PY5 2 5 5 5 5 40
PY6 1 5 5 5 5 40
PY7 5 5 5 5 5 40
PY8 5 5 5 5 5 40
PY9 3 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 -
PY11 0 0 0 0 0 -
PY12 0 0 0 0 0 -
PY13 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 -
PY15 4 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 10 10
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 7 14
Araştırma 1 22 22
Diğer Faaliyetler 1 21 21
Sözel Anlatım 1 1,5 1,5
Görsel Sunum 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0