Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Ahlâk ve Etik | MB303 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kariyerlerinde uygulayabilmeleri için temel mesleki ilkeleri teorik ve pratik olarak tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | İlk etapta kavram olarak etik ve ahlâk, daha sonra öğretim ve öğrenci-öğretmen ve veli-öğretmen arasındaki etkileşim için gerekli etik ilkeleri ele alınmaktadır. Ayrıca etik ve ahlakın gelişimi tartışılacaktır. Temel olarak, bir öğretmenin uygulaması gereken temel etik özellikler vurgulanacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini dikkate almak - Eğitim uygulamalarında mesleki etik ilkelerini dikkate almak. - Çocukların eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için etkili öğretme-öğrenme süreçleri oluşturmak ve uygun yöntem ve teknikleri kullanmak. - Okul öncesi eğitimde okul, aile ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurmak, sorumluluk alarak işbirliği becerilerini geliştirmek. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Etik ve ahlakın temel kavramları, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik teorileri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
2. Hafta | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek etiği/etiği | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
4. Hafta | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Eğitim ve öğrenim hakkı, eğitim, öğretim, öğrenim ve değerlendirme sürecindeki etik ilkeler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Eğitim paydaşları (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla ilişkilerde etik ilkeler) ile | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Eğitim/okul yöneticilerinin, velilerin ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlulukları | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | İş ve meslek hayatında etik olmayan davranışlar | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Türkiye mevzuatında kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
11. Hafta | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm önerileri | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Okulda etik/etik eğitimi ve etik kurulları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Ahlaki/etik lider olarak okul müdürü ve öğretmen | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar |
Etik ve meslek etikleri : tıp, çevre, iş, basın, hukuk ve. / Yaşasın. haz. Harun Tepe, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2000. |
Mesleki muayenehaneleri ve tatbikatı. / Arthur B. Mays ; çev. İlhan Özdil, Remzi Öncül Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1960. |
Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi, Konya, 2020 |
Nurettin Topçu, Türkiye'nin Maarif Davası, İstanbul: Dergâh Yayınları, 2018. |
Metin | Ders Kitabı |
Metin | Ders Kitabı |
Doküman | Ders Kitabı |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY6 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 10 | 10 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 7 | 14 |
Araştırma | 1 | 22 | 22 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 21 | 21 |
Sözel Anlatım | 1 | 1,5 | 1,5 |
Görsel Sunum | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |