Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Avrupa Mimarlık Tarihi MMR309 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL
Dersi Verenler Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Endüstri Devrimi öncesi Avrupa mimarlığının temel gelişim çizgisinin irdelenmesi.
Dersin İçeriği Bizans, Karolenj, Romanesk, Gotik, Rönesans, Barok Dönemleri ve Mimarlıkları
Ders Öğrenme Kazanımları - Toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin mimari üretimle ilişkisinin bilincine varmak.
- Endüstri Dönemi öncesi Avrupa mimarlığı hakkında bilgi edinme
- Endüstri Dönemi öncesi yapım teknikleri hakkında bilgi edinme
- Ortaçağ Avrupa Mimarlığında Strüktürel gelişmeleri kavramak
- Doğu Roma/Bizans Mimarlığı ile Ortaçağ Avrupa mimarlığı arasındaki ilişkileri kavramak
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş, tanışma, ders ile ilgili genel açıklamaların yapılması, ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve ders kaynaklarının tanıtılması
2. Hafta Ortaçağ'da düşünsel yapı, Karolenj ve Romanesk Sanat ve Mimarlık faaliyetleri
3. Hafta Skolastik Felsefe ve Gotik Mimari
4. Hafta Romanesk ve Gotik Mimari tekrarı ve Hümanizmin ortaya çıkışı
5. Hafta Hümanizmin etkileri ve Rönesans mimarisi
6. Hafta Rönesans sanat ve mimarisi, maniyerizmin ortaya çıkışı
7. Hafta Maniyerizm ve Barok mimarisi, vize öncesi genel tekrar
8. Hafta Ara Sınav (vize)
9. Hafta Sınav değerlendirmesi, Barok ve Rokoko mimarisine giriş
10. Hafta Barok üslubun Osmanlı mimarisine etkileri, Türk Baroğu
11. Hafta Aydınlanma Çağı Mimarisi
12. Hafta 18. Yüzyıl Avrupa Mimarlık Ortamı
13. Hafta Neoklasisizm, Çağrışımsal seçmecilik mimari üslupları
14. Hafta Genel tekrar
Kaynaklar
Rodley, L., Byzantine Art and Architecture an İntroduction, Cambridge Press,New York, 1996.
Norberg-Schulz, C., Baroque Architecture, Electa, Milan, 1986.
Mango, C., Byzantine Architecture, Electa Rizzoli, New York-Milano, 1985
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY7 3 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 -
PY9 4 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 2 4
Araştırma 2 2,5 5
Diğer Faaliyetler 2 4 8
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0