Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Mimarlık Tarihi | MMR309 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Büşra Nur DEMİREL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Endüstri Devrimi öncesi Avrupa mimarlığının temel gelişim çizgisinin irdelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bizans, Karolenj, Romanesk, Gotik, Rönesans, Barok Dönemleri ve Mimarlıkları |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin mimari üretimle ilişkisinin bilincine varmak. - Endüstri Dönemi öncesi Avrupa mimarlığı hakkında bilgi edinme - Endüstri Dönemi öncesi yapım teknikleri hakkında bilgi edinme - Ortaçağ Avrupa Mimarlığında Strüktürel gelişmeleri kavramak - Doğu Roma/Bizans Mimarlığı ile Ortaçağ Avrupa mimarlığı arasındaki ilişkileri kavramak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş, tanışma, ders ile ilgili genel açıklamaların yapılması, ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve ders kaynaklarının tanıtılması | |
2. Hafta | Ortaçağ'da düşünsel yapı, Karolenj ve Romanesk Sanat ve Mimarlık faaliyetleri | |
3. Hafta | Skolastik Felsefe ve Gotik Mimari | |
4. Hafta | Romanesk ve Gotik Mimari tekrarı ve Hümanizmin ortaya çıkışı | |
5. Hafta | Hümanizmin etkileri ve Rönesans mimarisi | |
6. Hafta | Rönesans sanat ve mimarisi, maniyerizmin ortaya çıkışı | |
7. Hafta | Maniyerizm ve Barok mimarisi, vize öncesi genel tekrar | |
8. Hafta | Ara Sınav (vize) | |
9. Hafta | Sınav değerlendirmesi, Barok ve Rokoko mimarisine giriş | |
10. Hafta | Barok üslubun Osmanlı mimarisine etkileri, Türk Baroğu | |
11. Hafta | Aydınlanma Çağı Mimarisi | |
12. Hafta | 18. Yüzyıl Avrupa Mimarlık Ortamı | |
13. Hafta | Neoklasisizm, Çağrışımsal seçmecilik mimari üslupları | |
14. Hafta | Genel tekrar |
Rodley, L., Byzantine Art and Architecture an İntroduction, Cambridge Press,New York, 1996. |
Norberg-Schulz, C., Baroque Architecture, Electa, Milan, 1986. |
Mango, C., Byzantine Architecture, Electa Rizzoli, New York-Milano, 1985 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 2 | 4 |
Araştırma | 2 | 2,5 | 5 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |