Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Peyzaj Mimarlığına Giriş | MMR307 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Görsel malzeme ile desteklenmiş ders sunumları, öğrenci sunumları, ödevler |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Ayşegül KAYA |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Ayşegül KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğa, planlama ve tasarım kavramlarını sistematik bir yapı içinde inceleyen Peyzaj Mimarlığı, sanat, bilim, mühendislik ve teknolojiyi bir araya getirerek alan tasarımı, planlaması ve yönetimi ile uğraşan bir meslektir. Gerek doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik çevreye ilişkin verilerin analizlerine ve değerlendirilmelerine dayalı peyzaj planlama çalışmaları gerekse sağlıklı, sürdürülebilir ve görsel kalitesi yüksek yaşam mekânları yaratmayı amaçlayan yapısal ve bitkisel peyzaj tasarımı çalışmaları, eğitimin temel konularını oluşturmaktadır. Bu amaçla kentsel peyzaj tanımı, kentsel peyzaj öğeleri, kapsamı açık ve yeşil alan kavramlarını ve tasarım ilkelerinin ele alınmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Peyzaj Mimarlığında kavramlar, Peyzaj ve Peyzaj Mimarlığının sistematik olarak sınıflandırılması, Peyzaj Planlama İlkeleri. Peyzaj alan etütleri, proje ve uygulama safhaları. Peyzaj elemanları ve peyzaj uygulamalarında materyal-malzeme kaynakları ve sınıflandırılması. Açık ve yeşil alan kavramı, açık alanların kentsel dokudaki analizleri, fonksiyonları, Kentsel yeşil alan sınıflandırılması, ilköğretim, mahalle ünitesi, semt ünitesi, kent düzeylerindeki yeşil alanlar ve planlama- tasarım ilkeleri ve uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Peyzaj ve mekan organizasyonu ilişkisini kurabilme becerisi kazanır. - Peyzaj tasarımı ilkelerini kullanabilme becerisi kazanır. - Peyzaj tasarımına etki eden faktörleri irdeleyebilme becerisi kazanır. - Peyzaj tasarımı-mimari tasarım ilişkisini kurabilme becerisi kazanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin amacı kapsamı, dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgilendirmenin yapılması | |
2. Hafta | Tarihsel Süreçte Peyzajlar-Dün ve Bugünü anlamak.---Antik Çağdan Önce -Antik Çağ Orta çağ-Rönesans ve Barok-19. Yüzyıldan günümüze. | |
3. Hafta | Tarihsel Süreçte Peyzajlar-Dün ve Bugünü anlamak. Antik Çağdan Önce -Antik Çağ Orta çağ-Rönesans ve Barok-19. Yüzyıldan günümüze. | |
4. Hafta | Peyzaj mimarlığı ile ilgili temel kavramların açıklanması/ Peyzaja Yerleşmek Çevre ve Bağlam İklim-Toprak-Su -Bitki örtüsü Topografya-Peyzaj karakteri | |
5. Hafta | Peyzaj mimarlığı ile ilgili temel kavramların açıklanması/ Peyzaja Yerleşmek Çevre ve Bağlam İklim-Toprak-Su -Bitki örtüsü Topografya-Peyzaj karakteri | |
6. Hafta | Ödev Teslim I/Öğrenci Sunumları | |
7. Hafta | Peyzaja Yerleşmek /topoğrafya/iklim Peyzaj Elemanları/arazi tesviyesi/duvarlar/merdivenler/canlı materyal | |
8. Hafta | Peyzaja Yerleşmek /topoğrafya/iklim Peyzaj Elemanları/arazi tesviyesi/duvarlar/merdivenler/canlı materyal | |
9. Hafta | Ödev Teslim II/Öğrenci Sunumları | |
10. Hafta | Öğrenci Sunumları | |
11. Hafta | Kentsel Peyzaj / Kentsel Yeşil Alan Sistemi | |
12. Hafta | Kentsel Peyzaj / Kentsel Yeşil Alan Sistemi/ Peyzaj Sistemleri/Kentsel Yeşil Alan Sisteminin Bileşenleri | |
13. Hafta | Ödev Teslim III/Öğrenci Sunumları | |
14. Hafta | Ödev Teslim III/Öğrenci Sunumları |
Drawing and Reinventing Landscape, Wiley & Sons Ltd., Diana Balmori, 2014 |
Elements of Visual Design in the Landscape, Taylor and Francis, 2005, Simon Bell |
Foundations of Landscape Architecture, Wilwy & Sons, 2012, Norman K.Booth |
Peyzaj Mimarisi Bahçe Sanatının Temel Prensipleri ve Uygulama Metotları Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi, 1975, Atatürk Üniversitesi Yayınları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 2 | 4 |
Araştırma | 2 | 1 | 2 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 2 | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |