Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri TOİ2161 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz-yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Enis HİÇYILMAZ
Dersi Verenler Öğr. Gör. Enis HİÇYILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Pazarlama kavramlarını ve pazarlamanın işleyişini öğreterek işletmeciliği pazarlama anlayışı içerisinde yorumlayabilme yetisini ve bilgisini kazandırabilmektir.
Dersin İçeriği Pazarlama çevresi: Dış çevrenin izlenmesi ve değerlendirilmesi, Makro çevre faktörleri, Mikro çevre faktörleri. Pazarlamayı etkileyen işletme içi faktörler: Pazarlama dışı işletme kaynak ve imkanları, Pazarlama karması unsurları.
Ders Öğrenme Kazanımları - Pazarlama anlayışını uygulayabilmek.
- Geleneksel ve modern pazarlama anlayışlarını ayırt edebilmek.
- İşletmeciliğe pazarlama anlayışı içerisinde bir bütün olarak bakabilmek.
- İşletme fonksiyonlarının pazarlama ile ilişkisini kavrayabilmek.
- Pazarlama araştırması planlaması yapabilmek.
- Pazar analizi yapabilmek.
- Stratejik İş Birimlerinin stratejik değerlendirmesini yapabilmek.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlamanın Tanımı ve Mikro ve Makro Çevre Faktörleri.
2. Hafta Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama Stratejileri.
3. Hafta Stratejik İş Birimleri ve Stratejik Pazarlama Planlaması.
4. Hafta SWOT Analizi ve Pazarlama Planlaması Aşamaları.
5. Hafta Pazar Kavramı ve Endüstriyel ve Tüketici Pazarları Yapısı.
6. Hafta Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi.
7. Hafta Mamul Kavramı ve Sınıflandırılması.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Mamul Hayat Seyri ve Mamul Geliştirme Süreci.
10. Hafta Mamul Farklılaştırma Stratejileri.
11. Hafta Marka, Ambalaj, Etiket, Kalite.
12. Hafta Fiyat kavramı, Fiyatlama Politikaları ve Yöntemleri.
13. Hafta Dağıtım Kanalları ve Dağıtım Politikaları.
14. Hafta Tutundurma Kavramı ve Tutundurma Ders Notları Karması Unsurları. Pazarlama Araştırması.
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta FİNAL SINAVI
Kaynaklar
Yükselen, C., "Pazarlama İlkeler-Yönetim-Örnek Olaylar", Detay Yayıncılık, Ankara.
Çağlar, İ., "Pazarlama" Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Ecer, F., Canıtez, M., "Pazarlama ilkeleri Teori ve Yaklaşımlar", Gazi Kitabevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 25 25
Final 1 25 25
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 92
Dersin AKTS Kredisi 4,0