Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Esasları Eğitimi I | HES502 | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciye Türkiye’deki hemşirelik eğitimi ve felsefesi, öğretme-öğrenme süreci ve sınıf yönetimi, motivasyon ve davranış değişim süreci, öğrenmenin kültürel boyutları, bilgi okur-yazarlığı hakkında bilgi sahibi olarak, eğitim süreçlerinde bu bileşenleri dikkat alır. |
Dersin İçeriği | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi, Öğretme-öğrenme süreci, Hemşirelikte etkili öğretim, Öğrenme teorileri, Öğrenme türleri ve öğrenme stilleri, Eğitimin planlanması, Sınıf Yönetimi, Öğrenenin özellikleri, Motivasyon ve davranış değişim teorileri, Öğrenmeyi etkileyen kültürel durumlar, Kültürel farklılık taşıyan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri, Bilgi okur-yazarlığı |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini bilir. - Öğrenme teorilerini açıklar. - Öğrenme teorilerinin davranış gelişimi üzerindeki etkisini değerlendirir. - Eğitim sürecini etkileyen faktörleri eğitim planlamalarında dikkate alır. - Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntemlerini kullanır. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
2. Hafta | Temel Kavramlar (Eğitim, öğretim, öğrenme, sağlık eğitimi, yaşam boyu eğitim, hizmetiçi eğitim, yetişkin eğitimi vb.) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
3. Hafta | Hemşirelikte etkili öğretim (Profesyonel yeterlililik, öğrencilerle kişilerarası iletişim, bireysel özellikler, öğretim becerileri, değerlendirme, öğrenciler tarafından ulaşılabilirlik) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Öğrenme teorileri (Davranışçı öğrenme teorisi, bilişsel öğrenme teorileri, sosyal öğrenme teorisi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | Öğrenme türleri ve öğrenme stilleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
6. Hafta | Eğitimin Planlanması (Amaç ve hedeflerin belirlenmesi, İçeriğin seçilmesi ve organizasyonu) Öğretim yöntemleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
7. Hafta | Sınıf Yönetimi | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Öğrenenin özellikleri (Öğrenenlerin bilişsel, sosyo-ekonomik, entelektüel özellikleri) Öğrenmenin planlanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
10. Hafta | Motivasyon ve davranış değişim teorileri (Sağlık İnanç Modeli, Sosyal-bilişsel teori, Öz-yeterlilik teorisi, Transteoritik Model, Davranış değişim teorisi, Amaçlı eylem teorisi) | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Motivasyon ve davranış değişim teorileri (Sağlık İnanç Modeli, Sosyal-bilişsel teori, Öz-yeterlilik teorisi, Transteoritik Model, Davranış değişim teorisi, Amaçlı eylem teorisi)(devam) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
12. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen kültürel durumlar (Kültür kavramı, kültürel bilginin kazanımı, kültürel yeterlik, kültürel farkındalık, kültürel bilgi, kültürel beceri, kültürel istek-motivasyon) | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Kültürel farklılık taşıyan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri Kültürel farklılık taşıyan öğrencilerle iletişim | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Bilgi okur-yazarlığı | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
1. Bradshaw, M., Lowenstein, A (2014). Innovative Teaching Strategies in Nursing and Related Health Professions. Sixth Edition, Jones & Barlett Learning, USA. |
2. Kağıtçıbaşı, Ç ( 2021 ). İnsan ve İnsanlar. Evrim Yayınları, 24. Baskı, İstanbul. |
3. O’Connor, A (2006). Clinical Instraction and Evaluation. Second Edition, Jones & Barlett Learning, USA. |
4. Senemoğlu, N(2018) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Anı Yayıncılık, 25. Baskı, Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 |
Ödev 1 | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |