Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-TAKIM SPORU-3 (Hentbol) | BEÖ307 | 5. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere hentbol teknik becerilerini öğretebilme ve uygulatabilme teknik hareketlerin öğretimi konusunda temel bilgileri verebilme ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak örnek ders planları hazırlamalarını sağlayarak öğretmenliğe hazırlayabilmedir |
Dersin İçeriği | Hentbol oyun kuralları, Hentbolun tarihsel gelişimi, Türkiye’de ve dünyada hentbol, Teknik (top atma tutma, paslaşmalar, kale atışları, aldatma teknikleri, bireysel savunma, hentbolda koşu teknikleri..), Top sürme, Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, hızlı hücum çıkış sistemleri, bireysel-grup ve takım savunma sistemleri, kaleci çalışmaları, Azlıkta ve çoklukta hücum-savunma çalışmaları, plaj hentbolü ve çim hentbolünün tanıtılması, takım hücum ve savunma taktikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- - Optimal düzeyde temel tekniğe sahip olur - Hentbolda temel teknik ve taktik davranışları öğretebilme becerisine sahip olur - İyi düzeyde iletişim kurabilme becerisine sahip olur - Comprehend the habit of constantly refreshinginformation - Comprehend the behavior bein a sports |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Teo:hentbolun tarihi; Dünyada ve Türkiyede gelişimi Uyg: top atma tutma alıştırmaları | |
2. Hafta | Teo:uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; top sürme ve pas teknikleri | |
3. Hafta | Teo: Uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; teknikle bağlantılı oyunlar, top sürme, pas teknikleri, temel atış formları | |
4. Hafta | Teo: bireysel, grup ve takım hücumu uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma | |
5. Hafta | Teo: bireysel, grup ve takım hücumu uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma | |
6. Hafta | Teo: bireysel, grup ve takım savunması uygulama: Atış teknikleri, pasla bağlantılı atış alıştırmaları, bireysel savunma alıştırmaları | |
7. Hafta | Teo: Takım hücumu ve takım hücum taktikleri uygulama: ikili, üçlü dörtlü grup hücumu, aldatma çalışmaları | |
8. Hafta | ara sınav | |
9. Hafta | Teo: Savunma sistemleri (avantaj ve dezavantajları) Uygulama: bireysel, grup ve takım savunması, öne çıkma - geriye çekilme - emniyete alma | |
10. Hafta | Teo: kaleci seçimi, kaleci için oyun kuralları, kaleci teknikleri Uygulama: kaleci teknikleri ve kaleci çalışmaları, grup hücumu | |
11. Hafta | Teo: azlıkta ve çoklukta; hücum ve savunma Uygulama: 1:1, 2:1, 2:2, 3:2, 3:3, 3;4, 4:3, 4:4 ... hücum ve savunma alıştırmaları | |
12. Hafta | Teo: oyuncu bölgeleri ve yetenek seçimi; bölgelere göre oyuncuları fiziksel ve motorsal özellikleri nasıl olmalı? Uygulama; bölgesel hücum alıştırmaları: kanat- oyun kurucu ve pivot işbirliği, Sol oyun kurucu-Orta oyun kurucu ve pivot işbirliği, kanat oyun kurucu işbirliği, oyun kurucu pivot çalışmaları | |
13. Hafta | Grupta hücum ve savunma teknikeri Piston, çapraz geçiş, pozisyon değişme, bu tekniklerin atışlarla bağlantısı Öne çıkma, emniyete alma, rakibi alma aktarma, çapraz geriye çekilme | |
14. Hafta | Kombine savunma türleri Kygulama: 5:5 ve 6:6 hücum savunma (maç formunda), 5:1 ve 3:2:1 savunma çalışmaları ve basamaklı alıştırmalar | |
15. Hafta | Hızlı oyun anlayışı, hızlı hücum, hızlı hücum tipleri ve hızlı hücum aşamaları Uyg: hızlı hücum alıştırmaları, hızlı hücum çıkışları, pas arası çalışmaları, serbest atış taktiği ve 7m atışları, 5:5 - 6:6 maç |
Hentbol Federasyonu, “Hentbol Oyun Kuralları Ve Yönetmelikler” 2000 |
Sevim Y, “Hentbol, Teknik Taktik” Gazi Yayınevi 1997 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Uygulama | 1 | 16 | 16 |
Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |