Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB EĞİTİM FELSEFESİ | BEÖ104 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Sunuş, problem çözme, soru cevap |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Levent GÖRÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim felsefesinin temellerini, felsefenin öğelerini, felsefe-bilim arasındaki ilişkiyi, felsefenin alanlarını, felsefi akımlardan etkilenen ve etkilenmeyen filozofları, eğitim felsefesi ve Türk eğitim felsefesinin temellerini kazandırmayı amaçlar |
Dersin İçeriği | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğa-sı, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir. - elsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. - Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. - Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları | |
2. Hafta | Varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; | |
3. Hafta | Temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim | |
4. Hafta | Temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim | |
5. Hafta | Temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim | |
6. Hafta | Eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim | |
7. Hafta | Eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim | |
8. Hafta | ara sınav | |
9. Hafta | İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri | |
10. Hafta | İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri | |
11. Hafta | İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim | |
12. Hafta | Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; | |
13. Hafta | Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim | |
14. Hafta | Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri bilir |
Eğitim Felsefesi, Veysel Eroğlu |
Sunu | felsefe nedir |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 |
Ödev 1 | 2 | 8 | 16 |
Ödev 2 | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |