Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB EĞİTİM FELSEFESİ BEÖ104 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Sunuş, problem çözme, soru cevap
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Doç. Dr. Levent GÖRÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eğitim felsefesinin temellerini, felsefenin öğelerini, felsefe-bilim arasındaki ilişkiyi, felsefenin alanlarını, felsefi akımlardan etkilenen ve etkilenmeyen filozofları, eğitim felsefesi ve Türk eğitim felsefesinin temellerini kazandırmayı amaçlar
Dersin İçeriği Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğa-sı, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
- elsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir.
- Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir.
- Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Felsefenin temel konuları ve sorun alanları
2. Hafta Varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim;
3. Hafta Temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim
4. Hafta Temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim
5. Hafta Temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim
6. Hafta Eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim
7. Hafta Eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim
8. Hafta ara sınav
9. Hafta İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri
10. Hafta İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri
11. Hafta İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim
12. Hafta Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim;
13. Hafta Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim
14. Hafta Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri bilir
Kaynaklar
Eğitim Felsefesi, Veysel Eroğlu
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 9 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0