Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ BEÖ101 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar - Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder. - Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar - Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir - Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır. - Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar.
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Spor bilimlerinin sporun yapılış amaçları çerçevesinde eğitim ve öğretimin sağlanması ve günlük yaşamda uygulanma amacını taşır.
Dersin İçeriği Beden eğitimi ve sporda meslek alanları ve geleceği, kurumsallaşma, fonksiyonlar, araştırma sistematiği ve yöntemleri ile felsefesinin kavranmasıyla yeni yöntemlerin oluşmasını sağlamak. Antrenmanda yorulma ve yenilenme ile enerji mekanizmaları oluşturmak.
Ders Öğrenme Kazanımları - Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar
- Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder
- Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar
- Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir
- Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır
- Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sporun sosyal bilimlerle ilişkisi
2. Hafta Engelliler için spor
3. Hafta Spor bilimleri ve olimpik hareket
4. Hafta Spor psikolojisi ve spor psikoloğunun rolü
5. Hafta Spor yönetiminde, insan kaynaklarının planlaması
6. Hafta Spor bilimleri ve spor felsefesi ilişkileri
7. Hafta Sporda doping
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Spor bilimlerinde biyomekanik
10. Hafta Spor bilimleri ve beslenme
11. Hafta Antrenman bilimlerinin spor bilimlerindeki yeri ve önemi
12. Hafta Spor ve medya
13. Hafta Spor bilimleri terminolojisi
14. Hafta Multidisipliner bir bilim
15. Hafta Spor bilimlerinde performans analizi
Kaynaklar
Demirhan, G. Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 60
PY2 4 4 4 4 4 4 4 60
PY3 4 4 4 4 4 4 4 60
PY4 4 4 4 4 4 4 4 60
PY5 4 4 4 4 4 4 4 60
PY6 4 4 4 4 4 4 4 60
PY7 4 4 4 4 4 4 4 60
PY8 4 4 4 4 4 4 4 60
PY9 4 4 4 4 4 4 4 60
PY10 4 4 4 4 4 4 4 60
PY11 4 4 4 4 4 4 4 60
PY12 4 4 4 4 4 4 4 60
PY13 4 4 4 4 4 4 4 60
PY14 4 4 4 4 4 4 4 60
PY15 4 4 4 4 4 4 4 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 8 8
Final 1 14 14
Sınıf İçi Etkinlik 15 1 15
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0