Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi | PEM059 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | --- |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ |
Dersi Veren(ler) |
Arş. Gör. Özkan IŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat Tarihi Dersinin amacı, insanlık tarihi boyunca sanatın nasıl bir gelişim ve dönüşüm sürecini geçirdiğini açıklamak, tarihteki önemli sanatsal akımlar konusunda bilgi vermek ve özellikle modernleşme sürecinden sonraki (postmodern sanat) anlama ve yorumlamada öğrenciye yeni açılımlar sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin bilgi, beceri, tutum ve yetkinlikleri kapsayacak şekilde en az 7 madde de belirtilecek çıktılar yazılmalıdır.) Bu program öğrencilerin; 1-Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirmelerini, 2-Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulamalarını, 3- Sanatçıyı takdir etme yetisi kazanmalarını, 4- Yaşayan canlı bir sanat tarihi bilinci kazanmalarını, 5- Evrensel yapıtlarla birlikte bulunduğu coğrafyanın kültürel yapıtlarını, düşünce ve inançlarını, ulusal karakterini analiz etmelerini, 6-Tarihi eserleri sevme ve koruma bilinci geliştirmelerini, 7- Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı değerlendirmelerini sağlayan bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlar. 8- Öğrenciye yaşamı ve doğayı gözlemleme duyarlılığı kazandırmak. 9-Öğrencinin algı birikimini ve hayal gücünü geliştirmek. 10-Öğrencinin birikimlerini başka alanlarda kullanabilme becerisini geliştirmek. 11- Öğrenciye farklı tekniklerin anlatım zenginliğinin farkına vardırabilmek. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1-Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirmelerini, 2-Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulamalarını, 3- Sanatçıyı takdir etme yetisi kazanmalarını, 4- Yaşayan canlı bir sanat tarihi bilinci kazanmalarını, 5- Evrensel yapıtlarla birlikte bulunduğu coğrafyanın kültürel yapıtlarını, düşünce ve inançlarını, ulusal karakterini analiz etmelerini, 6-Tarihi eserleri sevme ve koruma bilinci geliştirmelerini, 7- Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı değerlendirmelerini sağlayan bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlar. 8- Öğrenciye yaşamı ve doğayı gözlemleme duyarlılığı kazandırmak. 9-Öğrencinin algı birikimini ve hayal gücünü geliştirmek. 10-Öğrencinin birikimlerini başka alanlarda kullanabilme becerisini geliştirmek. 11- Öğrenciye farklı tekniklerin anlatım zenginliğinin farkına vardırabilmek. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sanat Tarihi Bilimi Üzerine | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
1. Hafta | Dersin Tanıtımı Rönesans Nedir | Ders Saati |
2. Hafta | Rönesans Mimarisi | Ders Saati |
2. Hafta | İlk Sanatsal Başlangıçlar Ve Yabanıl Topluluklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
3. Hafta | Sanatta Ayrımlaşma Ve Uzmanlaşma: Mısır, Mezopotamya Ve Hitit Sanatı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Siena Okulu | Ders Saati |
4. Hafta | Floransa Okulu | Ders Saati |
4. Hafta | Girit Ve Yunan Sanatı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Roma Ve Bizans Sanatı | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım |
5. Hafta | Venedik Okulu | Ders Saati |
6. Hafta | Roma Ekolü | Ders Saati |
6. Hafta | Ortaçağ'da Avrupa, Doğu Ve İslam Ülkeleri Sanatı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
7. Hafta | Rönesans Ve Reformdan Sonra Avrupa'da Sanat | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Vize Sınavı | |
8. Hafta | Rönesans Heykel Sanatı | Ders Saati |
8. Hafta | vize haftası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
9. Hafta | 18‐19. Yüzyılda Sanatı | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
9. Hafta | Kuzey Rönesansı | Ders Saati |
10. Hafta | Geç Rönesans Sanatı: Maniyerizm | Ders Saati |
10. Hafta | Avangard Akımlar: 1. Romantizm Ve Realizm | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
11. Hafta | 2. Empresyonizm, Ekspresyonizm, Sembolizm Ve Fovizm | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama |
11. Hafta | Barok Sanat - İtalya | Ders Saati |
12. Hafta | Barok Sanat İspanya | Ders Saati |
12. Hafta | 3. Kübizm, Fütürizm Ve Dadaizm | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | 1900‐1950 Arası Sanatsal Süreç | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Barok Sanat, Fransa | Ders Saati |
14. Hafta | Barok Sanat, Hollanda | |
14. Hafta | 1950 Sonrası Sanat Ve Postmodernizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
15. Hafta | Kitle İletişim Çağında Sanat | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati |
XAVIER BARRAL I ALTET Sanat Tarihi, Dost Kitabevi, 2011. |
SELÇUK MÜLAYİM, Sanat Tarihi Metodu. Arkeoloji ve Sanat Tarihi Yayınları, 2. Baskı, Ankara 1983. |
NAZAN İPŞİROĞLU-MAZHAR İPŞİROĞLU, Oluşum Sürecinde Sanat Tarihi, Hayalbaz yayınları, 1basım, İstanbul, 2010. |
ERNST H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, REMZİ KİTABEVİ |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY2 | 0 | 0 | 60,40,60,40,60,40,60 |
PY3 | 0 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY6 | 0 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY7 | 5 | 0 | 60,40,60,40,60,40,60 |
PY8 | 3 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 40,60,40,60,40,60,40,60 |
PY10 | 4 | 0 | 60,40,60,40,60,40,60 |
PY11 | 3 | 0 | 60,40,60,60,40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 2 | 15 | 1 | 15 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Uygulama DS | 14 | 2 | 28 |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |