Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Bahçe Düzenleme Tekniği | PEM047 | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Engin EROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Peyzaj mimarlığı çalışma konuları içerisinde yer alan bahçe sergisi, botanik bahçesi, hayvanat bahçesi, kaya bahçesi, yenilebilir bahçeler, tozlaşma bahçeleri, koku bahçeleri, hobi bahçeleri, yağmur bahçeleri, dikey bahçeler, çatı bahçeleri gibi özel nitelikli düzenlemelerin tasarım yaklaşımları ve kurgularının benimsetilmesi. |
Dersin İçeriği | Japon, İngiliz, Fransız gibi dünya bahçeleri ve bu bahçelerin düzenleme teknikleri ile ilgili bilgiler edinmek • Günümüz peyzaj mimarlığı gelişimleri ile ortaya çıkan Dikey Bahçe, Çatı Bahçesi ve Yağmur Bahçeleri gibi bazı yeni teknikler öğrenmek • Doğal bahçeler ve kaya bahçelerin uygulaması ve tasarımını öğrenmek • Özel bahçe tasarımlarında kullanılan peyzaj materyallerini tanımak • Özel bahçe tasarımlarında kullanılan bitki materyalini öğrenmek • Elde ettiği öğrenim bilgileri ile ortaya bir proje koyabilmek • Özellikle Proje gibi uygulamalı derslere altlık oluşturmak |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Düşünme, bilgi: • Özel nitelikli bahçe tasarımlarını ayırt etme • Tasarım teknikleri açısından yenilikçi yaklaşımları yorumlama, • Farklı bitki örtüsü kullanımlarını sürdürülebilir kılma - Hissetme, tutum (duyuşsal): • Duyusal ve algısal olarak sürdürülebilir yeni peyzaj yaklaşımlarını kavrama, - Yapma, beceri (psikomotor): • Özel nitelikli sayılabilecek bir tasarım yaklaşımı benimseme • Modern ve geleneksel tasarım yöntemlerini harmanlama |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel nitelikli bahçe kavramı ve özel bahçe örneklerinin irdelenmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
2. Hafta | Özel nitelikli bahçelerin bilimsel araştırmalardaki yerinin tartışılması ve bilimsel bir araştırma konusu olma durumunun değerlendirilmesi | Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Hayvanat bahçeleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
4. Hafta | Botanik bahçeleri | Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama |
5. Hafta | Bahçe sergileri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
6. Hafta | Yağmur bahçeleri | Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
7. Hafta | Çatı bahçeleri | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Dikey bahçeler | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Yenilebilir bahçeler | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
10. Hafta | Hobi bahçeleri | Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
11. Hafta | Koku ve tozlaşma bahçeleri | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
12. Hafta | Kaya bahçeleri | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
13. Hafta | Örnek bir uygulama planı oluşturma | Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama |
14. Hafta | Örnek bir uygulama planı oluşturma | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
Yaltırık, F. Dendroloji Ders Kitabı 1 Gymnospermae, İÜ Orman Fakültesi Yayınları.,1993, İstanbuL Anşin, R. Tohumlu Bitkiler Odunsu Taksonlar , KTÜ Orman Fakültesi Yayınları 1997, Trabzon. Turnuer R G. Botanica: The Illustrated A-Z of Over 10,000 Garden Plants and How to Cultivate Them. ISBN-10 : 1566491754, 1999, Welcome Rain. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 4,5 | 4,5 |
Uygulama | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |