Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Düşünce Tarihi PEM017 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aysun AYDIN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MUHAMMET ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çağlar boyunca gelişen uygarlıklarda ortaya çıkan düşünce biçimlerini farklılıkları ve benzerlikleriyle öğretmektir.
Dersin İçeriği Dönem sonunda öğrenciler, Farklı uygarlıkların ve inanç biçimlerinin yeryüzündeki düşünce dünyasına dağılımlarını görebilecek, anlayabilecek ve yorumlayabilecektir. Bu sayede farklı düşünce biçimlerinin kaynaklarını öğrenecek ve farklı düşüncelere toleransla yaklaşabilme yeteneği kazanacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Farklı uygarlıkların ve inanç biçimlerinin yeryüzündeki düşünce dünyasına dağılımlarını görebilecek, anlayabilecek ve yorumlayabilecektir
- farklı düşünce biçimlerinin kaynaklarını öğrenecek ve farklı düşüncelere toleransla yaklaşabilme yeteneği kazanacaktır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Düşünce Tarihi’nin Kaynakları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
2. Hafta İlk insanlar, ilk çağlar ve kültürler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım
3. Hafta İnanç biçimleri ve Düşüncenin kaynakları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
4. Hafta Düşüncenin dinle olan ilişkisi Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım
5. Hafta Mezopotamya uygarlığı ve düşünce dünyası Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Mısır Uygarlığı ve düşünce dünyası Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Sümer, Babil, Asur ve Hitit Uygarlıkları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
9. Hafta Yunan Uygarlığı ve Düşünceler Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
10. Hafta İbrani/Yahudi Düşüncesi Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Hint Uygarlığı ve Düşünce dünyası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
12. Hafta Çin Uygarlığı ve Konfüçyüs Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
13. Hafta Pers Uygarlığı/Zerdüşt inancı ve düşünceler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
14. Hafta Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Düşünceye Etkisi, İslamiyet ve İslami Düşünürler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
15. Hafta İslamiyet ve İslami Düşünürler Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
Kaynaklar
Afşar Timuçin, Düşünce Tarihi, Bulut Yay. 2000, İstanbul.
Kurt Schilling, Toplumsal Düşünce Tarihi, Varlık Yay.1971, İstanbul.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY2 2 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY3 3 0 0 40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY4 1 0 0 40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY5 1 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY6 1 0 0 40,60,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY7 2 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY8 4 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY9 5 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY10 5 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
PY11 4 0 0 60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60,40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 16 1 16
Final 1 1,5 1,5
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 75
Dersin AKTS Kredisi 3,0