Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi ISL509 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Abdulvahap BAYDAŞ
Dersi Verenler Prof. Dr. Abdulvahap BAYDAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Pazarlama stratejilerinin belirlenmesi öncesinde gerekli içsel ve dışsal cevre analizlerinin gerçekleştirilmesi ve bu koşullara göre firmanın rekabet durumuna uygun pazarlama stratejileri belirlenmesi sürecinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları - Bilgi Kuramsal: Rekabet durumuna göre pazarlama stratejilerini öğrenmek Uygulamalı: Faklı sektörlerde ve farklı rekabet koşullarındaki işletmelerin pazarlama stratejilerini inceleme. Beceri Kavramsal: Farklı rekabet koşullarına ve firmanın pazardaki durumuna göre (lider, meydan okuyan, takipçi, nişçi) uygun pazarlama stratejilerini tespit etme. Bilişsel Uygulama: Firmanın iç ve dış çevresinin analiz edilerek pazarlama stratejileri geliştirebilme Yetkinlik Öğrenme Yetkinliği: Pazardaki trendleri ve rakipleri takip edebilecek ve stratejik karar almada araç olarak kullanılabilecek portföy analizlerinin hazırlanılmasında kaynak olacak doğru verileri temin etme Alana Özgü Mesleki Yetkinlik: Piyasanın analiz edilerek firmanın bütün paydaşlarına yarar sağlayacak stratejik pazarlama kararlarının alınması
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlama Felsefesi: Kavramlar ve Pazarlama Sorunlarına Yaklaşım Tarzları Marketing Philosophy: Concepts and Approaches to the Problems of Marketing
2. Hafta Durum ve Rekabet analizleri
3. Hafta Pazarlar ve tüketici Davranışları
4. Hafta Pazarın Ölçümü ve Hedef Pazarın Tayini
5. Hafta Büyüme stratejileri
6. Hafta Rekabet Stratejileri ve Pazarlama Bileşenleri Kararları
7. Hafta Mal ve Hizmet Politikası
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Pazarlama Bileşenleri Kararları
10. Hafta Fiyat Kararları
11. Hafta Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
12. Hafta Tutundurma Kararları
13. Hafta Pazarlama Örgütlenmesi ve Bilgi Denetimi
14. Hafta Pazarlama Denetimi
Kaynaklar
İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi (2008), Pazarlama Yönetimi, 4. Baskı, Beta Yayıncılık, ISBN:978-975-295-848-7.
KOTLER, Philip v KELLER, Kevin L. (2009), Marketing Management, 13. Baskı, Pearson Prentice Hall, ISBN: 978-0-13-135797-6
TORLAK, Ömer ve ALTUNIŞIK, Remzi (2009), Pazarlama stratejileri; Yönetsel bir Yaklaşım, Beta Yayıncılık, ISBN: 978-605-377-011-4
TEK, Ömer B., Pazarlama İlkeleri:Global Yönetimsel Yaklaşım (Türkiye Uygulamaları), Beta yayıncılık
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 1 15 15
Final 1 20 20
Uygulama 1 50 50
Uygulama DS 14 3 42
Sınıf İçi Etkinlik 1 20 20
Toplam İş Yükü 147
Dersin AKTS Kredisi 6,0