| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel Çerkez Edebiyatı I | CER401 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Ders |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. Mira Khachemizova |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Çerkez edebiyat tarihinin zaman içindeki yolculuğunu öğretmek, 1950-1970 döneminin düşünce yapısını, edebi eserlerini, karakter yapılarını öğrencilere derinlemesine öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Yazarların edebi yolculuğu, en çok bilinen yazarlardan birinin bir eseri üzerine karakter ve tema analizi yapma, çerkez şiirleri. |
| Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci en çok bilinen yazarları öğrenir. - Öğrenci Çerkezce şiirler öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar. | |
| 2. Hafta | Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar. | |
| 3. Hafta | Savaş temasını Çerkez edebiyatına dahil eden yazarlar: Andırhoye Huseyin, Meşbeşe İshak, Jane Kırımız, Hadeğalhe Asker. | |
| 4. Hafta | Meşbeşe İshak'ın 1931'de yazdığı «Ц1ыф лъэшхэр» eserinde savaş teması. | |
| 5. Hafta | Meşbeşe İshak'ın «Сидунай» eserinde peyzaj. | |
| 6. Hafta | Meşbeşe İshak'ın «Хыуай» eserinde tarih teması. | |
| 7. Hafta | Meşbeşe İshak'ın lirik anlayışı. | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Meşbeşe İshak'ın şiirleri: «Сылэжьак1у, сыжъонак1у, сыусак1у....» | |
| 10. Hafta | Bereter Hamid'in sanatçı kişiliği | |
| 11. Hafta | Jane Kırımız'ın sanatçı kişiliği | |
| 12. Hafta | Andırhoy Huseyn'in edebi yolculuğu | |
| 13. Hafta | Levsten Yusıf ve «Къушъхьэр къэнэфы» hikayesi | |
| 14. Hafta | Hadeğale Asker |
| 1. Адыгэ Республикэм итхак1охэр.-Мыекъуапэ, 2004 |
| 2. Вопросы истории адыгейской литературы.-Майкоп,2009. |
| 3. Адыгэ литературэм итарихъ (История адыгейской литературы).- Майкоп, 2002 |
| 4. Чамоков Т. Проблемы развития адыгейской прозы//Дон1972, №2 |
| 5. Чамоков Т. В ритме эпохи,- Нальчик,1988. |
| 6. Чамоков Т. В созвездии сияющего братства.-М.,1976. |
| 7. И.Машбаш. Избранная лирика.- М., 1967. |
| 8. И.Машбаш. Висячий мост.- М.,1981. |
| 9. Шаззо к. Уроки лирической медитации.-Майкоп, 2001. |
| Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY2 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY3 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY4 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY5 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY6 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY7 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY8 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY9 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY10 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY11 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY12 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY13 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY14 | 4 | 0 | 0 | - |
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
| Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
| Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1,5 | 21 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||