| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çerkezce Yazılı Anlatım I | CER303 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Ders |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. Mira Khachemizova |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Çerkezce yazı tarihinin ve günümüzdeki şeklinin anlaşılması. |
| Dersin İçeriği | Farklı yazı türleri, dil öğrenmede yazının önemi, düzgün yazım, resimlere bakarak düşünceleri yazıya dökme. |
| Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler düşüncelerini yazıya dökmede başarılı olurlar. - Resim, video gibi araçlar yardımıyla öğrencilerin hayal dünyasına hitap edilerek kompozisyonlar yazmaları sağlanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çerkez yazısının oluşumu | |
| 2. Hafta | Metinler üzerinde Çerkez yazısının incelenmesi. | |
| 3. Hafta | Yazı alıştırmaları. | |
| 4. Hafta | Belirli konularda düşünceleri yazıya dökme. | |
| 5. Hafta | Farklı konulardaki düşünceleri yazıya dökme. | |
| 6. Hafta | Peyzaj üzerine yazı. Meşbeşe İshak'ın şiirlerindeki peyzajı yazıya geçirme. | |
| 7. Hafta | Bir haber üzerine düşünceleri yazmak. | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Kuyeko Nalbiy'in «Ч1ыгур сыгу къыщек1ок1ы» şiirinde anlatılanların yazıda ifade edilmesi. | |
| 10. Hafta | Mektup yazmak. | |
| 11. Hafta | Video veya resme bakarak çıkarımları yazmak. | |
| 12. Hafta | Yemıj Muliet'ın şiiri «Чэщ орэд» üzerine yazı. | |
| 13. Hafta | Tanımadığın biri üzerine düşüncelerini yazmak. | |
| 14. Hafta | Diyalog yazma. En iyi yazı yazanı bulma. |
| 1. Обучение письму на иностранном языке: назревшая необходимость. В.В. Бондарева. ELT, Dinternal, 1999. |
| 2. Обучение письму. Е.Н. Соловова. ELT, Dinternal, 2000. |
| 3. Composition. The Art and the Technique. M. O’Sullivan, 1988. |
| 4. Spotlight 2–11. V. Evans, J. Dooley. Просвещение, Express Publishing, 2009. |
| 5. Grammar Games. M. Rinvolucri. CUP, 1999. |
| Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY2 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY3 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY4 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY5 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY6 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY7 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY8 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY9 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY10 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY11 | 4 | 0 | 0 | - |
| PY12 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY13 | 5 | 0 | 0 | - |
| PY14 | 4 | 0 | 0 | - |
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
| Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
| Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||