| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakın Dönem Çerkez Edebiyatı I | CER301 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Ders |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Çerkez Edebiyatının tarihini öğrenmek, 1920—1950'lerle başlayarak genişleyen Çerkez folklorü ve Çerkez edebiyatının doğuşu. |
| Dersin İçeriği | Çerkez foklorü, Çerkez edebiyatı, Nart Destanları, Çeraşe Tembot «Насыпым игъогу» eseri. |
| Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler Çerkez edebiyatının doğuşu ve günümüze kadar gelişi hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahiptir. - Öğrenciler Çerkez folkorü ile ilgili yeterli donanıma sahiptirler ve edebiyatla ilgili çalışmalara katkı sağlayacak düzeyde edebiyat bilgisine sahiptirler. - Öğrenciler Çerkez edebiyatına ait destan, hikaye, mitoloji vb. türlerdeki eserleri kapsamlı bir şekilde öğrenmiş ve konularla ilgili çalışma yapacak düzeye ulaşmışlardır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Adıge, Kabardey, Çerkez Edebiyatı | |
| 2. Hafta | Çerkez edebiyatının ilk ürünleri: «Адыгэ макъ», Сб. «Псалъ»ямэхьан. | |
| 3. Hafta | Çerkez mitolojisiyle ilgili haberler- ilk sanat dergileri | |
| 4. Hafta | Nart Destanlarının doğuşu, Destanda kadın figürü olarak Setenay'ın işlenişi | |
| 5. Hafta | Nart Destanlarında kahramanlar: savsırıko | |
| 6. Hafta | Nart Destanlarında kahramanlar: Şebatnıko | |
| 7. Hafta | Nartlarda Hımışıko Peterez, Aşemez figürlerinin incelenmesi | |
| 8. Hafta | Çeraşe Tembot'un Sanatçılığı | |
| 9. Hafta | Çeraşe Tembot'un Sanatçılığı | |
| 10. Hafta | Çeraşe Tembot'un romanları | |
| 11. Hafta | Çeraşe Tembot'un «Шапсыгъэ пшъашъ» tarihi yansıtan eseri | |
| 12. Hafta | Çeraşe Tembot'un tarihi romanı «Шыу закъу» | |
| 13. Hafta | Çeraşe Tembot'un tarihi romanı «Шыу закъу» | |
| 14. Hafta | Çeraşe Tembot'un «Насыпым игъогу» eserinin incelenmesi |
| 1. Адыгэ Республикэм итхак1охэр.-Мыекъуапэ, 2004 |
| 2. Адыгэ литературэм итарихъ (История адыгейской литературы).- Майкоп, 2002 |
| 3. Гадагатль А.М. Героический эпос «Нарты» и его генезис.- Майкоп,1987. |
| 4. Нартхэр. Адыгэ л1ыхъужъ эпос..Т.1--Москва,1974. |
| 5. Хьак1эмыз Мир. Гъэш1э нап.- Мыекъуапэ,2002. |
| 6. Хачемизова М.Н. Художественный мир Тембота Керашева.- Майкоп, 2005. |
| Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
| Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
| Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 13 | 1 | 13 |
| Araştırma | 5 | 2,5 | 12,5 |
| Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||