| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çerkezce Dinleme ve Konuşma I | CER103 | 1. Yarıyıl | 6 + 0 | 6,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Ders |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi Saida ABREGOVA |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Çerkez dilinde kendilerini doğrudan ilgilendiren ve yakın çevresi ile ilgili konularda karşısındakini anlama ve kendini basitçe ifade etme becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Çerkezceyi doğru kullanarak; duygularını, düşüncelerini, isteklerini dile getirmeleri ve çevreleriyle iletişim sağlamaları amaçlanmıştır. |
| Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çerkes Fonolojisi hakkında geniş bilgi edinme, dilbilimi açısıyla bilimsel bilgileri üretebilme pratiğini kazanır. - Çerkesçe ünlü ve ünsüzlerin oluşumu hakkında bilimsel olarak bilgi edinme ve dilbiliminde bu tür oluşumları analiz edebilmeyi kazanır. - Çerkesçe ünlü ses sistemini anlamak, işleyişi ve uyumları hakkında dilbilimi açısından analiz etmeyi kavramaya yardımcı olur. - Çerkesçe ünsüz seslerin diftong şeklinde kullanılışını dilbilgisi açısıyla ele alıp kavramayı sağlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Адыгэ хьарыфылъэр. Çerkez (Adıge) alfabesi | |
| 2. Hafta | Сэлам зэхыныр. Selamlaşma | |
| 3. Hafta | Нэıуасэ зэфэхъуныр. Tanışma. | |
| 4. Hafta | Синыбджэгъурэ сэрырэ. Ben ve arkadaşım | |
| 5. Hafta | Сикласс. Benim sınıfım | |
| 6. Hafta | Сиунагъо сыфэзэщы. Ailemi özlüyorum | |
| 7. Hafta | Си1ахьыл к1асэхэр. Sevgiler akrabalarım | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Къалэм. Şehirde. | |
| 10. Hafta | Анахь сик1эсэ лъэхъаныр. En çok sevilen mevsim | |
| 11. Hafta | Классым сыда итхэр? Sınıfınızda neler var? | |
| 12. Hafta | Синыбджэгъу. Arkadaşım | |
| 13. Hafta | Сыд фэдэ шъуа угу рихьырэр? Hangi renklerden hoşlanıyoruz? | |
| 14. Hafta | Сиун. Benim odam |
| Bleğoj Z. U. Çerkesce-Rusca konuşma kılavuzu. –Maykop, 2008, -252 s. |
| Шъхьэлэхъо С.Г. Сурэтхэмк1э адыгабзэ зэтэгъаш1э / С.Г. Шъхьэлахъо, Г.А. Мурад, Р.Н. Долэ. – Мыекъуапэ,2013. |
| Ханаху Р.А. «Разговорный адыгейский». Электронная версия 1.04. MIX.MEDIA Pro CORP. |
| Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
| Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
| Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 204 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||