Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama II | EEM265 | 3. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim ve , bilgisayar uygulaması |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Ali ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Enes KAYMAZ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Uğur GÜVENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı program analiz ve çözümleme, program yazabilme ve bir sonuca farklı yollardan erişebilme, verimli program yazma, yazılan programın dökümantasyonu, anlaşılır ve düzgün kurallara uygun program yazabilme yeteneğinin kazanılması ayrıca program yazıldıktan sonra programın taranıp hata ayıklanabilmesinin yapılması, mümkün olduğunca modüler bir yazılım oluşturma yeteneğinin kazandırılması amaçlanmakta ve bununla ilgili MATLAB programında örnekler verilmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere MATLAB’da programlama mantığını oluşturmak ve nasıl program yazılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | MATLAB programının genel özellikleri, MATLAB editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, dosya oluşturma, MATLAB programının yapısı, operatörler ve temel matematiksel fonksiyonlar,vektörler ve matrisler, matris tanımlama, oluşturma ve matrislerde matematiksel ve aritmetik işlemler, iki boyutlu ve üç boyutlu grafiksel işlemler, grafiksel işlemlerde kullanılan komutlar, MATLAB ile programlama, fonksiyonlar, karşılaştırma ve döngü deyimleri (if-else, switch-case,while, for, while-break), Matlab tabanlı Simulink arayüzü ve kütüphanesi hakkında genel bilgiler, Simulink Uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik ve fen bilimleri hakkında genel kavrama yeteneği edinmek ve analitik düşünme alışkanlığı kazandırmak. - Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama yeteneği kazandırmak. - Güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak - MATLAB Programının genel özelliklerini ve kullanımını öğrenmek. - MATLAB aracılığıyla matematiksel işlemler gerçekleştirebilme yeteneği kazanmak. - MATLAB aracılığıyla genel programlama yeteneklerini geliştirmek. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | MATLAB programramının genel özellikleri, MATLAB editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, dosya oluşturma, MATLAB programının yapısı. | |
2. Hafta | İşlem operatörleri ve temel matematiksel fonksiyonlar. | |
3. Hafta | Vektörler ve matrisler; matris tanımlama, oluşturma,matrisin üssünü, transpozesini ve tersini alma , rank determinant hesaplamaları. | |
4. Hafta | Matrislerde matematiksel ve aritmetik işlemler, lineer denklem sistemlerinin çözümü. | |
5. Hafta | Fonksiyon dosyası oluşturma. | |
6. Hafta | MATLAB ile grafiksel işlemler. | |
7. Hafta | İki boyutlu ve üç boyutlu grafikler | |
8. Hafta | MATLAB ile Programlama. | |
9. Hafta | MATLAB ile Programlama. | |
10. Hafta | Karşılaştırma İfadeleri (if-else, switch-case). | |
11. Hafta | Döngü Deyimleri (while, for, while-break). | |
12. Hafta | MATLAB ile programlama, karşılaştırma ifadeleri ve döngüler ile ilgili örnekler. | |
13. Hafta | Simulink arayüzü ve kütüphanesi hakkında genel bilgiler. | |
14. Hafta | Simulink Uygulamaları. |
İlyas ÇANKAYA, Devrim AKGÜN, Sezgin KAÇAR, “Mühendislik Uygulamaları için MATLAB, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2015. |
Ahmet ALTINTAŞ, “Matlab ve Genel Uygulamaları”, Değişim Yayınları, İstanbul, 2006. |
Uğur ARİFOĞLU, “MATLAB 7.04, Simulink ve Mühendislik Uygulamaları”, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, 2005. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 1 | 6 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 2 | 6 | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Uygulama DS | 7 | 1 | 7 |
Sınıf İçi Etkinlik | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |