Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği CRH502 3 + 1 4,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Türkçe
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Nuriye YILDIRIM
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Deniz ORUÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders nicel araştırma süreci adımlarını, literatür tarayarak makale bulma, kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları, araştırma/yayın etiği, intihal gibi araştırma konularını hemşirelik mesleği çerçevesinde ele alarak öğretir.
Dersin İçeriği Araştırmaya Giriş /Literatür tarama/ Araştırma konusunu belirleme, problemi tanımlama Makalelerde giriş bölümünü değerlendirme / kavram analizi yapmak Araştırma amacı, Araştırma soruları, Hipotez / Sınırlılıklar Örnekleme Yöntemleri Veri Toplama Yöntem, Teknik ve Araçları Veri Toplama Araçlarının Niteliği Verilerin analizi ve Yorumlanması Niceliksel Araştırma Tasarımları Niteliksel Araştırma Tasarımları Kanıta dayalı uygulamalar / Meta Analizler / Randomize kontrollü çalışmalar Araştırmada Etik Yaklaşımlar/ Yayın Etiği, intihal
Ders Öğrenme Kazanımları - Bilim, araştırma ve hemşirelik ilişkisini kavrar
- Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar
- Araştırma sürecinin basamaklarını bilir
- Literatür taramayı bilir
- Araştırma konusunu nasıl belirleyeceğini bilir
- Araştırma süreci adımlarının nasıl oluşturulduğunu bilir
- Kanıta dayalı uygulamaların hemşirelik mesleğine katkılarını bilir
- Araştırma / yayın etiğini kavrar
- İntihali bilir
- Eleştirel makale incelemesi yapabilir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş- Ders programı tanıtımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Ders Saati
2. Hafta Araştırmaya Giriş- Hemşirelik Süreci /Literatür tarama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Araştırma konusunu belirleme, problemi tanımlama Araştırma amacı, Araştırma soruları, Hipotez / Sınırlılıklar Makalelerde giriş bölümünü değerlendirme / kavram analizi yapmak Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Örnekleme Yöntemleri Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Veri Toplama Yöntem, Teknik ve Araçları Veri Toplama Araçlarının Niteliği Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Niceliksel Araştırma Tasarımları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
7. Hafta Randomize kontrollü çalışmalar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım
8. Hafta Niteliksel Araştırma Tasarımları Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati
9. Hafta Kanıta dayalı uygulamalar / Meta Analizler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Araştırmada Etik Yaklaşımlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
11. Hafta Yayın Etiği / Eleştirel makale inceleme Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Seçilen makalenin eleştirel incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
13. Hafta Seçilen makalenin eleştirel incelenmesi Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
14. Hafta Seçilen makalenin eleştirel incelenmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma
Kaynaklar
Erdoğan S., Nahcivan N., Esin N., 2014, Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
Çeviri Editörü Ayaz S. (2014) Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin, Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş, 2. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yay. Eğ. Dan. Tic. Ltd. Şti. Ankara. Jolley J. (2013) Introduction Researching and Evidence Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals Second Ed.Taylor and Francis Group.
Baş T. (2008) Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir?Seçkin Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY4 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY9 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY11 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 60
PY12 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Sözel Anlatım 7 0,3 2,1
Görsel Sunum 7 0,3 2,1
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 105,2
Dersin AKTS Kredisi 4,0