Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | CRH502 | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Türkçe |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Nuriye YILDIRIM |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi Deniz ORUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders nicel araştırma süreci adımlarını, literatür tarayarak makale bulma, kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları, araştırma/yayın etiği, intihal gibi araştırma konularını hemşirelik mesleği çerçevesinde ele alarak öğretir. |
Dersin İçeriği | Araştırmaya Giriş /Literatür tarama/ Araştırma konusunu belirleme, problemi tanımlama Makalelerde giriş bölümünü değerlendirme / kavram analizi yapmak Araştırma amacı, Araştırma soruları, Hipotez / Sınırlılıklar Örnekleme Yöntemleri Veri Toplama Yöntem, Teknik ve Araçları Veri Toplama Araçlarının Niteliği Verilerin analizi ve Yorumlanması Niceliksel Araştırma Tasarımları Niteliksel Araştırma Tasarımları Kanıta dayalı uygulamalar / Meta Analizler / Randomize kontrollü çalışmalar Araştırmada Etik Yaklaşımlar/ Yayın Etiği, intihal |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bilim, araştırma ve hemşirelik ilişkisini kavrar - Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar - Araştırma sürecinin basamaklarını bilir - Literatür taramayı bilir - Araştırma konusunu nasıl belirleyeceğini bilir - Araştırma süreci adımlarının nasıl oluşturulduğunu bilir - Kanıta dayalı uygulamaların hemşirelik mesleğine katkılarını bilir - Araştırma / yayın etiğini kavrar - İntihali bilir - Eleştirel makale incelemesi yapabilir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş- Ders programı tanıtımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Ders Saati |
2. Hafta | Araştırmaya Giriş- Hemşirelik Süreci /Literatür tarama | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Araştırma konusunu belirleme, problemi tanımlama Araştırma amacı, Araştırma soruları, Hipotez / Sınırlılıklar Makalelerde giriş bölümünü değerlendirme / kavram analizi yapmak | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Örnekleme Yöntemleri | Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Veri Toplama Yöntem, Teknik ve Araçları Veri Toplama Araçlarının Niteliği | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Niceliksel Araştırma Tasarımları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | Randomize kontrollü çalışmalar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | Niteliksel Araştırma Tasarımları | Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati |
9. Hafta | Kanıta dayalı uygulamalar / Meta Analizler | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Araştırmada Etik Yaklaşımlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Yayın Etiği / Eleştirel makale inceleme | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Seçilen makalenin eleştirel incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
13. Hafta | Seçilen makalenin eleştirel incelenmesi | Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
14. Hafta | Seçilen makalenin eleştirel incelenmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
Erdoğan S., Nahcivan N., Esin N., 2014, Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Çeviri Editörü Ayaz S. (2014) Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin, Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş, 2. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yay. Eğ. Dan. Tic. Ltd. Şti. Ankara. Jolley J. (2013) Introduction Researching and Evidence Based Practice for Nursing and Healthcare Professionals Second Ed.Taylor and Francis Group. |
Baş T. (2008) Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir?Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY11 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Sözel Anlatım | 7 | 0,3 | 2,1 |
Görsel Sunum | 7 | 0,3 | 2,1 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 105,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |